Hoi,

Ik onderhoud een website-tje waar helemaal geen cookies gebruikt worden op het publieke deel. Behalve het sessie cookie ook niet op de admin pagina. MOET ik hiervoor een avg waarschuwing geven? Ik heb het gevraagd aan de privacycommissie maar het antwoord dat ik daar kreeg snap ik de ballen van:(

Jan
Ik ben ik benieuwd naar het antwoord die je hebt gekregen. Wat voor website is dit? Doe deze iets met fe opslag van persoonsgegevens?
Voor functionele cookies, waaronder sessiecookies, is geen cookiewaarschuwing nodig.

Jan R op 09/08/2019 09:22:31

op het publieke deel

Dat suggereert dat er ook een besloten deel is? Als je daarvoor persoonsgegevens verwerkt, bijvoorbeeld e-mailadressen, valt die verwerking mogelijk wel onder de AVG. Met cookies heeft dat verder niets te maken.

Verwerking van persoonsgegevens voor privédoeleinden valt niet onder de AVG, maar verwerking door/voor een vereniging bijvoorbeeld wel.
Het is een garage waar GEEN gegevens worden bewaar. Het admin gedeelte is uitsluitend aanmaken/verwijderen van logins welke toegang geven om bepaalde delen te wijzigen of meldingen toe te voegen/verwijderen/wijzigen.

Dus geen (e)adres gegevens. Geen opslag van gegevens.

Er zijn 2 tabellen in de DB
1 `admins`(`id`, `naam`, `actief`, `pasword`, `aangemaakt`, `ip`, `lastlogin`)
2 `meldingen`(`id`, `melding`, `start`, `einde`, `priorcode`)

Reageren