Na een crash van mijn oude pc overgegaan naar een nieuw pc. Hier staat alleen windows 10 op.
Mijn wampserver64 geïnstalleerd en hapedit dit werkt,alle oude programma's werken.
nu phpmyadmin netjes ingevoerd http://localhost/phpmyadmin
Krijg netjes invoerscherm vul gebruikersnaam root en wachtwoord admin in maar helaas..krijg meldin:
mysqli_real_connect():(HY000/2002):kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd.

Weet iemand raad??

Ook al geprobeerd eerst een database oefen aan te maken via programma in php maar ook dit geeft de bovenstaande foutmelding.

Heb alles (wampserver hapedit) verwijderd en opnieuw geinstalleerd krijg hier wel een missing dll file melding;
namelijk msvcr120.dll
deze opgezocht en er opgezet. geen verbetering. Ga nu nogmaals alles er af halen en er weer op zetten maar verwacht niet dat ik het al gevonden heb.
Wie heeft de oplossing, zodat ik mijn cursus af kan ronden?
Alvast bedankt,
Groetjes Lisette
Draai je geen MySQL soms dubbel?
Alle dll foutmeldingen zijn ondertussen verholpen en nu krijg ik volgende foutmelding bij inloggen op phpmyadmin:

mysqli_real_connect():(HY00/1054):accessdenied for user'root'@'localhost'(using password:YES)
inloggen met meerder opties geprobeerd zoals admin en admin of root root root admin enz.
Wie heeft hier de oplossing??
er moet dus een standaard inlog zijn voor als je de 1e x inlogt
Alvast bedankt voor wie mij kan helpen
Lisette

[size=xsmall]Toevoeging op 17/08/2019 15:39:35:[/size]

- Ariën - op 17/08/2019 15:37:13

Draai je geen MySQL soms dubbel?

[size=xsmall]Toevoeging op 17/08/2019 15:43:01:[/size]

Ik denk niet dat ik mysql dubbel draai. ik heb net alle software er opgezet en zie laatste foutmelding ik gebruik een foute inlog met wachtwoord combinatie.(denk ik) daar lijkt de laatste foutmelding in elk geval op (accessdenied for user ….)

[size=xsmall]Toevoeging op 17/08/2019 15:46:55:[/size]

Ik ga nogmaals alles er afhalen en er opnieuw opzetten zodat ik zeker weet dat ik Mysql niet dubbel draai. maar denk niet dat het dat is.ff voor de zekerheid:)
je hoort nog of het helpt
Standaard is het root en dan een leeg password. Dat al geprobeerd?
Je bent geweldig:)
Ik ben er in top
bedankt

Reageren