Ik heb even een vraag.

Als er normaal gesproken een advertentie wordt geplaatst op ons forum, kun je in die advertentie reageren "das logisch"

Is er ook een scriptje aanwezig die het mogelijk maat om in "door ons aangewezen" sub-categorieen van de advertenties, het niet mogelijk maakt om te reageren op de advertentie (dit ivm veel offtopic geblabbel"..

Het gaat om 1 sub-categorie van het advertentie geelte, de rest van de categorieen, moet nog wel op te reageren zijn.

Mvgr. Rick
Wel eens aan een andere forumsysteem te krijgen? Of banners te gebruiken... Of heb je een forum waarin je niet eerst een categorie kan oprichten, en daarna een sub-catagorie. Zo niet, PhpBB forum is een goede forum die dit wel ondersteunt.
Ja het is mogelijk technisch. Maar op het er in zit is afhankelijk van de forum software die er achter zit. En hoe goed het forum gescript is.
Het gaat om dit forum http://www.vwforum.nl/ ...ben zelf een "noob" op script/phpBB gebied..
Ik ben op dit forum moderator, en aangezien wij moderators/admins ons ergeren aan soms onnodig offtopic geblabbel..vroegen we ons af of het mogelijk was om een aparte advertentie gedeelte op te zetten waarin het onmogelijk is om te reageren...dmv een nieuw bericht dus..

Misschien na het zien van de link, dat jullie iets meer kunnen vertellen zodat ik dat kan doorgeven aan de rest.. "met de credits van phphulp uiteraardt" ;)
Zou je het topic dan niet gewoon "op slot" kunnen doen? En als dat automatisch moet gaan gebeuren voor een bepaalde categorie, zal het vast wel mogelijk zijn een 'plugin'* te schrijven die aan de hand van het categorie-id het topic standaard "op slot" kan zetten.

* die plugins van phpBB zijn gewoon veranderingen in de broncode. Dat die lui niet iets hebben ingebouwd wat lijkt op dat van wordpress, dat is echt goddelijk. Met hooks.
Op slot doen is idd optie, we zitten alleen met het probleem dat we niet de hele dag, het forum in de gaten kunnen houden op geplaatste advertenties..

Kijk, zo'n plugin zou idd wat wezen, die de advertentie automatisch een slotje geeft....of een optie aan de adverteerder overlaat om de advertentie een slotje te geven..dmv een keuze knoppie..

Voor zo ver, iig bedankt voor jullie reacties..
Als er meer mensen zijn met ideeen, ik hoor het graag.
Dit is een standaard functie (PHPbb wat dit forum ook is) om geen reacties toe te staan. Je moet wel administrator zijn.

Login op de admin.
Forum admin -> Permissions --> forum selecteren --> submit

Hier kan je dan de toegangs rechten instellen die iemand nodig heeft om acties uit te voeren.

Reageren