Hallo,

Ik ben op zoek naar een makkelijk uitbreidbare cms dan wel forum. Mijn idee is om een bestaande (web) security challenge site om te zetten naar een cms. Het programmeer en database werk enzo daar maak ik me niet druk om. Wel dat ik een cms/forum installeer die een pijn in het achterwerk blijkt te zijn achteraf en dat ik tijd in iets steek wat veel makkelijker had gekund.

In een notendop: makkelijk uitbreidbare forum/cms software (nieuwe pagina's en functies), liefst gratis.

Alvast bedankt!
Wordpress met phpBB bridge?
- Ariën - op 31/08/2019 19:50:43

Wordpress met phpBB bridge?

Dank je wel voor je reactie.

Ik heb niet echt interesse in wordpress, ik heb liever iets waar ik bijv. op mijn eigen geschreven pagina's een file/files kan invoegen en dan de functionaliteit van die cms/forum kan gebruiken.
niet echt interesse in wordpress

Kun je dit ook onderbouwen?

heb liever iets waar ik bijv. op mijn eigen geschreven pagina's een file/files kan invoegen en dan de functionaliteit van die cms/forum kan gebruiken.

Zelf bouwen a.d.h.v. een framework dan?

Wat je ook doet, het is een tradeoff.
Drupal is een CMS gebouwd op het Symfony framework. Je kunt (Het helpt als je een beetje bekend bent met Symfony) zelf routes en controllers toevoegen waardoor je een mix kunt maken tussen CMS pagina's en zelf geschreven custom pagina's. En dat met alle voordelen van een zeer robuust framework waarvoor ook talloze third-party pakketten verkrijgbaar zijn.

phpBB Is een zeer uitgebreid pakket waarin veel mogelijk is. Je kunt zelfs custom pagina's toevoegen :-). Heb je per se
een CMS nodig? Het lastige van verschillende systemen is hoe je ze dezelfde "look and feel" geeft.

Neem je genoegen met een eenvoudige opzet en minder mogelijkheden dan zou je zoals Thomas zegt het ook zelf kunnen bouwen. In dat geval reist de vraag welk CMS je zou moeten gebruiken.

Ik heb al reclame gemaakt voor één dus daar hou ik verder over op maar er zijn nog wel een aantal goede frameworks zoals Laravel en CakePHP.
Frank Nietbelangrijk op 01/09/2019 09:16:32
eenvoudige opzet en minder mogelijkheden

Er is echt niets mis met een mix van (een hoop) eigen code en bestaande bouwstenen uit frameworks of libraries. Dit zou zelfs de betere oplossing kunnen zijn als het te bouwen systeem heel strak aan moet sluiten bij de bedrijfsvoering. Ga je werken met content management systemen en dergelijke dan is een aanzienlijk deel "prefab" en ligt de vorm grotendeels vast. Dit kan een voordeel zijn maar ook tegen je werken.

Wil je hiervan afwijken omdat de functionaliteit niet past of niet bestaat dan zul je alsnog code moeten kloppen. Maar het is onzin dat je minder mogelijkheden zou hebben als je hier geen gebruik van zou maken. Ik zou haast zeggen dat de mogelijkheden onbeperkt zijn in de afwezigheid van allemaal muren. De enige beperking is dan je eigen fantasie.
Ik ben het helemaal eens met Thomas en had ook niet willen veronderstellen dat er minder mogelijkheden zijn wanneer je het zelf bouwt. In theorie zijn de grenzen eerder onbeperkt. Het enige is dat als je het zelf wilt bouwen en je ook veel mogelijkheden wilt inbouwen dan zal eigen code ontwikkelen ook meer tijd kosten. Doorgaans pak je met eigen code hetgeen waar je behoefte aan hebt. Dit heeft voordelen maar kan ook nadelen hebben. Je zult immers altijd weer achter de ontwerptafel moeten gaan zitten wanneer je later besluit dat er een functionaliteit bijgemaakt moet worden. Ook zal nieuwe (eigen gemaakte) code getest moeten worden en zullen er bugs in voorkomen.

Reageren