wie kan mij helpen om een script dat telkens opnieuw word uitgevoerd via een lus na 65 minuten te laten stoppen.
Mocht je ooit denken om ignore_user_abort() te gebruiken. Zorg er dan wel voor dat je dan wel de mogelijkheid hebt om in de CLI het script te kunnen killen, als het uit de hand loopt.
Een betere vraag is wellicht: waarom is het nodig dat dit script continu actief is, en kun je dit niet omschrijven naar een variant die beter geschikt is voor periodieke aanroep, of is dit niet mogelijk, en als dat het geval is, waarom niet? Mogelijk komt dan aan het licht dat je misschien wel een verkeerde insteek hebt gekozen en dat je vervolgens hemel en aarde moet bewegen om dit iets werkbaars te laten zijn.

Oftewel, vertel eens wat meer waarom dit alles nodig zou zijn.

En als dan toch blijkt dat je zoiets nodig hebt, dan moet je meer op zoek naar een soort van persistente variant. Als je een script start vanaf de shell dan is deze gewoon permanent op de achtergrond actief.

5 seconden Googlen, eerste resultaat leverde mij al een thread op met een heleboel links naar meer informatie.

Dan nog het volgende: het schrijven van een PHP daemon is bepaald geen sinecure als je de eerste link uit het eerdere artikel volgt. Volgens mij is daar de strekking dat je ook voorzieningen moet treffen hoe je deze daemons regelt, en dat het daemon script zelf ook met allerlei nuances rekening moet houden (met als belangrijkste wellicht server resources (geheugen en CPU)). Dit is nou niet bepaald doorsnee PHP, maar het kan.

Misschien is dat ook een argument om te kijken of je dit in eerste instantie met een "simpele" cronjob kunt regelen.

Maar om je dit advies te kunnen geven is het natuurlijk handig dat je wat meer uitleg geeft over wat je precies probeert te bereiken...

"Ik voer het uit via de browser" klinkt ook niet erg jofel. Betekent dit dat iedereen dit kan doen? Betekent dit dat je je computer/browser hiervoor aan/open moet laten staan? :/

Er moet toch wel een betere manier zijn om zoiets te automatiseren?
- Ariën - op 04/09/2019 13:17:41

waarom is dat weggestreept?

Ik ging er eigenlijk vanuit dat het iets van een cron-job was (als het om 65 minuten gaat ...), maar toen las ik dat ie het via de browser aanriep.

Mja, maar we moeten echt af van de notie dat mensen altijd weten wat ze aan het doen zijn ;). Eerst moeten we vaststellen of de weg die is ingeslagen wel een zinvolle is. Dit kunnen we alleen weten met voldoende informatie en een motivatie. Beide ontbreken op dit moment. Daarna kunnen we pas (in eerste instantie) een waardeoordeel vellen en eventueel een remedie voorschrijven of moeten we toch echt concluderen dat de aanpak anders moet.

Wij zitten hier niet enkel om te faciliteren en vragenstellers met een kluitje het riet in te sturen, het is (ook) onze taak om ze te adviseren. Te vaak is hier "mensen op weg helpen" synoniem met "ze versneld het ravijn in laten rijden".

Reageren