ik ben nog pas recent bezig met php.
Nu heb ik een vraag over mijn session
ik gebruik onderstaande code voor een item te plaatsen in mijn winkelwagen.
Maar ik snap niet als ik nogmaals het item in mijn winkel wagen wil plaatsen dat de $quant moet updaten naar 2.
Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Je haalt het nieuwe aantal via $_GET['quant'] uit een HTML-formulier. Dat nieuwe aantal wordt dan in de regel gekozen in een keuzelijst met standaardaantallen (1, 2, 3, 4, enzovoort) of een numeriek invoervak voor een getal in het HTML-formulier.
Je kunt in plaats daarvan ook steeds 1 extra artikel toevoegen als de gebruiker bijvoorbeeld op een knop klikt.
Dat zijn twee verschillende benaderingen. Dit is daarom een ontwerpbeslissing: maak hiertussen eerst een keuze en ga daarna pas programmeren.
Overigens is een enkele ampersand (&) een bitwise AND, een dubbele ampersand (&&) is een logische AND. Dit zijn twee compleet verschillende dingen.
Daarbij zou je voor de goede orde na een header('Location: ...'); een exit-statement moeten zetten, om verdere executie van code te voorkomen. Een header('Location: ...') stuurt je namelijk niet direct door naar de nieuwe locatie (interne link), maar dit gebeurt pas aan het einde van het script. Alle code na deze header wordt bij de afwezigheid van exit in zijn geheel uitgevoerd, wat eigenlijk nooit de bedoeling is.
Je zou een functie kunnen introduceren die in één keer de juiste headers instelt en daarna verdere executie stopt, zoals in de bovenstaande interne link wordt beschreven.
Ik weet overigens ook niet of het bouwen van een webshop een goede oefening is voor een beginnend PHP'er.