Hallo,

Onlangs phpbb geinstalleerd. alles werkt prima maar een paar dingen niet.

1. Als ik als gast inlog kan die de fora niet bezoeken vanwege "invalid password" terwijl ik WEL ingelogd ben. met dit password dus kan ik inloggen maar niet de in de fora schrijven.

2. Als ik de avatar wil maken voor mijzelf en een gast doe ik dat via URL. Dan krijg ik een melding "Geef een url op" terwijl ik dat net geplakt. Alle urls van een uploadprogramma heb ik geprobeerd maar nul op het rekest. px = goed en ingesteld op 90px

3. Als administrator moet IK zelfs weer het wachtwoord opgeven. Dit werkt WEL maar bij de net aangemelde gast niet.

Graag uw/jullie hulp.

Hartelijk dank.

Yoan.

1) Heb je een wachtwoord ingesteld op een forum? Of zie je dit na inloggen?

2) Wat voor URL probeer je?

3) Volgens mij staan je cookie-instellingen er strikt in je browser.

alleen weer inloggen als je in een fora schrijven wil. Als adm. lukt dat wel en als gast niet. incorrect password.

Ik heb alle URLs geprobeerd die beschikbaar waren bij diverse uploadsites. echt alles..
Dan is het password fout? Of is het een wachtwoord voor een forum? Of van een inlogaccount?

En over je avatarprobleem
Wat heb je dan geprobeerd??

Heb je de nieuwste phpBB? En welke PHP-versie?
password is niet fout. ik kan inloggen als gast met het wachtwoord en sta dan ook ingelogd. ik kan alleen niet schrijevn in fora als gast want dan krijg ik de melding incorrect password. (terwijl ik wel ben ingelogd.

versie is 3.2.8

avatar, wat ik al zei, een url inplakken en er wordt vermeld : geen geldige url. alle urls geprobeerd die maar voorhanden zijn bij een uploader. contuni geef een url op. Heb eerder gewerkt met phpbb2 en dat werkte super.

[size=xsmall]Toevoeging op 24/12/2019 23:32:17:[/size]

Dan heb je een password op je forum ingesteld, die je fout intypt. Dit is overigens NIET je password van je account.

Verder plaats je nu in je avatar geen URL, maar UBBcode voor een forum. En dit zal ook niet in phpBB2 hebben gewerkt ;-)

Persoonlijk zou ik de externe afbeeldingen uit veiligheidsredenen niet gebruiken. Ik meen dat het zelfs uit een van de recente versies gehaald is.
Ben nu zover dat ik als gast op de fora kan komen alleen ontbreekt de knop new topic en de knop post reply. als je dat aan me kunt uitleggen wat ik moet doen ben ik klaar. dank voor je moeite.
Dan kloppen je permissies/rollen/groepen niet helemaal. Het is niet triviaal om dit uit te leggen omdat het rechtensysteem best complex is. Je kan beter op je gemak de handleiding van phpBB doorlezen om te weten hoe je dit op correcte en logische wijze moet instellen.

http://wiki.phpbb.nl/3.x/Handleiding

Reageren