Een klant is zoekende naar een systeem dat kan werken als intranet. Ik zou natuurlijk lokaal een WP installatie kunnen doen, maar misschien is er meer dan dat?
Download gewoon een webserver en stel die lokaal in. Zoals XAMPP van ApacheFriends.
Deze is via de hostname van de computer in het hele lokale netwerk bereikbaar (uiteraard met de juiste subnetten en ip-range) via bijv. http://intranet
Zolang je in de modem geen portforwarding doet, blijft deze enkel intern bereikbaar, en niet vanaf buitenaf.
Let er wel op dat de computers waarop je jouw webserver wilt bereiken niet ingesteld staan als 'gastnetwerk' maar op 'openbaar netwerk'.
Verder heeft WP (WordPress?) niks met een intranet te maken, maar kan deze gewoon dienen om als software op een intranet te draaien.
Ik noem het een intranet, maar ze willen intern een website waar ze nieuws aangaande de organisatie op kunnen zetten. Smoelenboek, milestones, verjaardagen, dat soort dingen. Inrichting van Apache of iets dergelijk is geen probleem, het zou zelfs op een externe server kunnen, vraag me alleen af welke software ik hiervoor zou kunnen gebruiken.