hieronder een SELECT die werkt en mij een overzicht oplevert van rollen waar geen activiteit aan gekoppeld is.
Nu wil ik dit gaan uitbreiden door te gaan kijken of er aan die rollen personen zijn gekoppeld. Hiervoor heb ik extra tabel tot mijn beschikking genaamd "idm_person2role". Daar staat de roleid (MSKEYVALUE_ROL) als de personid (MSKEYVALUE_MEDEWERKER).
Nu heb ik mijn eerste JOIN als de value "idm_role.MSKEYVALUE_ROL" in gebruik. Wanneer ik nu "LEFT JOIN `idm_person2role` ON idm_role.MSKEYVALUE_ROL = idm_person2role.MSKEYVALUE_ROL" toevoeg gaat het fout.
Ik krijg dan de foutmelding:
Warning: mysqli_num_rows() expects parameter 1 to be mysqli_result, boolean given in C:\wamp64\www\BP\members\inc\didm_plugin.php on line 37
Ik begrijp dat ik niet zomaar 2x dezelfde value kan gebruiken in twee JOIN. Ik ben dus op zoek gegaan hier in forum en daar staat een stuk over JOINS maar sorry daar word ik ook niet veel wijzer van. En jonges, werkeljk waar, ik heb geen idee hoe ik dit nu moet aan oplossen. Handvatten, hints en tips zijn meer dan welkom. Wederom heb ik jullie hulp nodig.
$sqlUitlezen = mysqli_query($connection, "SELECT
idm_role.MSKEYVALUE_ROL AS rolA,
idm_role.ROLETYPE,
idm_role.REF_OU,
idm_role2act.MSKEYVALUE_ACTIVITEIT,
SUBSTRING_INDEX(SUBSTRING_INDEX(idm_ou.Z_ORG_DN,':',2),':',-1) AS Roleigenaar,
idm_ou.Z_ORG_LEVEL
FROM idm_role
LEFT JOIN idm_role2act` ON idm_role.MSKEYVALUE_ROL = idm_role2act.MSKEYVALUE_ROL
LEFT JOIN `idm_ou` ON idm_role.REF_OU = idm_ou.MSKEYVALUE_OU
".$where."
ORDER BY Roleigenaar ASC
");
en guys.... natuurlijk bedankt voor het meedenken en de goede adviezen.