Hoi,

Loop tegen een probleem aan.
Kan vanuit een PHP pagina wel een verbinding leggen met de eigen SQL server, maar word er een query gedaan komt er geen resultaat.
Voer ik dezelfde query uit in phpmyadmin op de server dan krijg ik netjes resultaat.

<?php
	$link = mysqli_connect($dbhos,$dbgeb,$dbwaw) or die(mysqli_error());
        mysqli_select_db($link, $dbdba) or die(mysqli_error($link));
        $connect = mysqli_connect($dbhos,$dbgeb,$dbwaw) or die(mysqli_error());
        mysqli_set_charset($connect, 'utf8');
        if (mysqli_connect_errno())
	{
		printf("Connect failed: %s\n", mysqli_connect_error());
		exit();
	}
	else
	{
		printf("Connected to database<br>");
	}

IF ($WDlng="ENG")
	{
		$query8="SELECT * FROM paginateksten WHERE Pagina = 'Over' AND Taal = 'ENG' ORDER BY Alinea";
	}
	ELSE
	{
		$query8="SELECT * FROM paginateksten WHERE Pagina = 'Over' AND Taal = 'NLD' ORDER BY Alinea";
	}

IF ($result8 = mysqli_query($connect, $query8))
	{
		while ($row8 = mysqli_fetch_assoc($result8))
		{
			echo $row8['Tekst']."<br>";
		}
		mysqli_free_result($result8);
	}
	else
	{
		echo "No result in database<br>";
	}
?>

Is er een fout in mijn code?
Of toch in de setup van de server? (lijkt mij niet, ik krijg netjes de melding dat er een verbinding met de database is)

Alvast bedankt,

Marco

De connectie met de server stond (oorspronkelijk) ook enkel vooraan in de code en werd met het aanroepen van de functies meegenomen, ergens in de code (+/- 5000 regels, dus valt mee) is die connectie verbroken door de wijzigingen die een ander heeft aangebracht, deze moest ik snel herstellen en dan is dit de kortste slag.

Kan nu twee dingen doen, deze code uitpluizen en opwaarderen of met een schone lei beginnen.
Mijn keuze is met schone lei, zodat ik nette (frisse) code kan schrijven die overzichtelijk is.

Gelukkig draait nu alles op een eigen server en kan er ook niemand meer bij de broncode.
Is er geen versiebeheersysteem, terwijl je met meerdere mensen aan de code werkt?
Nee, voor m'n eigen projectjes houd ik dat wel aan, deze keer toevallig niet.
Ah, okee.

Ik ken je code niet volledig, dus ik kan niet bepalen of je het overnieuw moet doen, of verder moet gaan.
Maar ik raad aan om in ieder geval naar de functies van MySQLi over te stappen.
Oef. function overons(lala). Opnieuw beginnen lijkt mij inderdaad een beter plan :p.

Reageren