Ik heb deze verbindingsbrug :

<?

// De volgende commande verbindt de SQL database met de PHP script.

mysql_connect("***", "***", "***") or die(mysql_error());
mysql_select_db("***");

?>

maar nu komt mijn probleem. Ik heb een script uitgerust met een commando include("die script dus") maar dan krijg ik toch een aantal fouten... Wat kan dat zijn?
Ah relaxed ik wist ook nie dat je zo naar regel nummer kon springen :D
Je verbindingsscript is okee, als het op zichzelf wel werkt. De fout zit dus in het script waarin je het loginscript include.

Plak eens het stukje waarin dat include statement staat? Met een paar regels er voor en er na?

En waarom include je dat script pas op regel 67? Waarom niet bovenin het PHP script?
Mijn script is geinclude op de bovenste rijd \. De scirpt begint met <?

hier staat de coocie instellinge, die op de computer geplaatst worden.

en daarna:

include("verbindingsbrug.php");

Aan de hand van de info die je nu geeft kan ik niet achterhalen wat er fout gaat. Als je wilt dat we je script doorkijken, zet het dan ergens online als txt file en plaats hier op het forum een link ernaar.

Liever dus geen heel lange scripts hier plakken, a.u.b ;-)
<?

//hier staat de coocie instellinge, die op de computer //geplaatst worden.

//en daarna:

// laat me raden lijn 67 is hier ergens en je probeert hier een query uit te voeren wat niet lukt omdat je nog geen DB koppeling hebt omdat je die hieronder pas include.

include("verbindingsbrug.php");

?>

Post gewoon je hele script. Kan ook best zijn dat je een fout in je query hebt zitten of zo. Zet er dan eens or die(mysql_error()); achter.

mysql_query($sql) or die(mysql_error()); dus.
Hartstikke dank allemaal voor jullie moeite...maar een ICT manager heeft net me geholpen. De fout was eigenlijk heel simpel.
Ik had dus
<?

// hier had ik dus mijn coocie instellingen
// en commentaar.

include( "verbindingsbrug.php")
?>

wat bleek dus...er zit een spatie tussen de ( en ". Probleem opgelost!

Reageren