Wij draaien op ons radiostation iedere week een request top 15.
Deze was ook zichtbaar op de website.
Omdat we op de website van php versie 5.6 naar 7.4 zijn gegaan werkt het script niet meer.

Deze melding is nu zichtbaar:

status=err
SQL error=MySQL support is not available in the PHP configuration

Ik heb een ingepakte file met het script bijgevoegd. (mijn gegevens natuurlijk gewist uit de config bestanden)

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Ik kan hier geen file bijvoegen, dus hierbij een url

https://www.radiohollandonline.com/top15.rar
Ad Fundum op 06/05/2020 11:10:30

Je vraagt nu concreet aan vrijwilligers om voor nop zo'n 200KB aan code door te nemen en die waar nodig te herschrijven, omdat jullie er niet aan gedacht hebben de bijbehorende migratiedocumenten te lezen alsvorens de omgeving te upgraden.
Als Radio Holland Online geen prioriteit geeft aan een goede voorbereiding, kan je geen moeite verwachten van vrijwilligers. Als je dit serieus wilt aanpakken moet de nodige kennis in huis gehaald worden, want je gaat niet iets outsourcen waarmee je jezelf wilt onderscheiden. Voor de korte termijn kan je mee in bovenstaande tip van - Ariën -.

Wat een ontzettende zure reactie!!!!

Volgens mij heet deze site phphulp?? en heb ik alleen gevraagd of mensen een idee hebben.

Ik ben geen php freak zoals sommigen van jullie dat wel zijn.
'k heb de php versie geupgrade, omdat het
a: snelheid van de site scheelde
b: al enige tijd aanbevolen was door de hoster

Dat ik dan tegen wat probleempjes aanloopt is toch normaal?
We zijn niet allemaal van die "slimme mensen"

Maar het is al op een andere manier opgelost.

Ad bedankt hoor!
Kan je ook vertellen op welke manier het opgelost is voor mensen die tegen hetzelfde probleem aanlopen?
>> Volgens mij heet deze site phphulp?? en heb ik alleen gevraagd of mensen een idee hebben.
Mja, deze site heet phpHULP geen phpScriptKloppers.
Ik denk dat de intentie van je vraag hoe zou ik dit moeten oplossen, anders is dan wat het antwoord.
Als de oplossing heel eenvoudig is/was, dan had echt wel iemand dat hier neer gezet.
Maar op het moment dat dat ene kleine detail waar jij tegenaan loopt heel je code moet nalopen dan is dat niet meer een klein probleempje.

Dat je je php versie update is alleen maar goed.
Het kan alleen maar vooruitgang betekenen. Soms brengt dit ook een nadeel mee wat jij nu ondervind.
Dus een tip voor de volgende keer als je weer tegen dit probleem aanloopt, test het eerst lokaal uit.

Dan had je al kunnen zien wat er allemaal mis kon gaan zonder je live site uit de lucht te halen.

Dit heeft echt totaal niets met domme of slimme mensen te maken.
Je bent gewoon in een valkuil terecht gekomen die wij hier allemaal, dat weet ik zeker ooit tijdens het programmeren hebben meegemaakt.

Ik heb eens naar je code gekeken, en dit is echt veel werk.
De complete driver moet je ombouwen voor mysql. Wat je ook kunt proberen, maar weet niet of je hoster dat ondersteund/heeft, is een postgress database gebruiken. Dat maakt voor de werking van je site niet zoveel uit.

Reageren