Op mijn locale testomgeving zou ik graag hebben dat bepaalde bestanden niet getoond worden. Echter IndexIgnore help niet. Iemand een idee?
Dit is mijn virtualhost
In een productie toon ik geen indexen natuurlijk.
[/code]<VirtualHost *:80>
ServerAdmin [email protected]
DocumentRoot "d:/test.be/httpd.www/"
ServerName test.local
ErrorLog "errortest.log"
CustomLog "customtest.log" common
<Directory "D:\test.be\httpd.www">
IndexIgnore *.bak .zip *.gz
Options +Indexes +FollowSymLinks +MultiViews
IndexOptions IgnoreCase
Require local
Order Deny,Allow
Allow from all
</Directory>
</VirtualHost>[/code]
De services zijn allemaal OK (groen)
Je publieke webdirectory is geen opslagmagazijn, houd deze schoon.
Ook het beschikbaar stellen van deze bestanden zonder hier ruchtbaarheid aan te geven klinkt als security through obscurity, dat lijkt mij geen goede aanpak, vooral niet als deze bestanden gevoelige informatie bevatten.
Het lijkt mij het beste dat als het de bedoeling is dat bepaalde bestanden ergens niet mogen staan dat je die in eerste instantie daar niet neerzet :p.
Alternatief: maak een content-directory buiten de webroot en verschaf hier toegang toe via een PHP-bestand?
Zoals ik schreef. Dit is niet publiek. Het is een testomgeving. Echter de zipbestanden staan in de weg :) en daarom wil ik ze niet weergegeven. Als ik ze nodig heb kan ik eraan via Windows verkenner. Echter mijn probleem is dat ze ondanks IndexIgnore ze toch in de lijst staan.
Een testomgeving zou representatief moeten zijn voor de productieomgeving, dus deze zou je ook schoon moeten houden. Je zou deze bestanden in een directory parallel aan de documentroot kunnen parkeren. Te meer omdat een test (ontwikkel?) omgeving mogelijk meer "werkbestanden" heeft.
Een testomgeving zou representatief moeten zijn voor de productieomgeving, dus deze zou je ook schoon moeten houden. Je zou deze bestanden in een directory parallel aan de documentroot kunnen parkeren. Te meer omdat een test (ontwikkel?) omgeving mogelijk meer "werkbestanden" heeft.
virtualhosts. 1 voor alle websites welke ik heb. 1 voor losse testjes. Dit is voor losse testje.
[size=xsmall]Toevoeging op 10/05/2020 17:56:32:[/size]