Ik vraag mij af of je een verplichte uitlog kan forceren.
Ik bedoel daarmee , dat er veel mensen zijn die hun browser dicht gooien zonder uit te loggen.
Kan er iets gedaan worden in php om dit niet meer mogelijk te maken zonder uit te loggen.
Misschien is het handig om eerst te vertellen wat het exacte probleem is als mensen niet geforceerd uitloggen. Je kan niemand dwingen om op Uitloggen te klikken.
Ik wil een dashboard met wie er ingelogd is en wie de site verlaten heeft.
Momenteel doe ik dit in een klein bestandje die noemt "online "
Maar als de gebruiker de knop uitloggen niet gebruikt blijft hij staan in het bestand.
mocht er iets bestaan die dit kan vervangen zou ik ook blij zijn.
Het probleem is in dit geval ook niet per se het niet uitloggen van jouw gebruikers. Het probleem is dat je hier je metingen aan opgehangen hebt, en dat is (dus?) blijkbaar niet betrouwbaar (genoeg).
Misschien is het beter om met timeouts te werken? Wanneer een gebruiker meer dan een half uur (of wat dan ook, kies een veilige marge) inactief is, dan is het aannemelijk dat deze de site heeft verlaten of de browser heeft gesloten. Het is dus zaak dat je op elk moment dat iemand iets op de site doet dat je dit registreert en de tijd dat die persoon actief was bijwerkt.
Ik denk dat dit de minst gecompliceerde methode is. Dit heb ik overigens al (min of meer) eerder voorgesteld dus misschien is het ook handig dat je reacties op je eigen topics (wat) aandachtig(er) leest.