Door
Pascal Schuffelers
op 30-06-2020 13:16
gewijzigd op 30-06-2020 13:24
1.627 views
Ik gebruik html2cancvas waarmee ik een foto van mijn scherm wil nemen.
Alles gaat gewoon goed echter zou ik graag de huidige datum en tijd erbij willen hebben.
De code die ik gebruik ervoor is deze.:
html2canvas($('#snapshot'),{
onrendered: function (canvas) {
var a = document.createElement('a');
a.href = canvas.toDataURL("image/png").replace("image/png", "image/octet-stream");
a.download = 'foto genomen op.png';
a.click();
}
});
$now1 is in php voorzien van een datum tijd notatie.
Ik heb al van alles geprobeerd om dat erbij te krijgen maar wilt niet lukken.
Heb ook dit geprobeerd.:
a.download = 'foto genomen op '+datetime+'.png';
maar werkt ook.
Heb het zover via.:
var d = new Date();
a.download = 'foto genomen op '+ d +'.png';
echter wil het zien als 2020-06-60 15:30:22.
Hoe moet mijn stukje eruit zien om dit te fixen?
Date is een class. Objecten van een class kun je niet zomaar "afdrukken" tenzij er een soort van magische toString-methode is ofzo. En de vraag is dan ook wat je hiermee wilt of bedoelt. Date heeft dit ook, maar jij bent blijkbaar naar iets anders op zoek (een andere formattering).
Als je simpelweg "javascript date" in Google had gegooid geeft het eerste resultaat je een complete referentie.
Als je hierin nog wat verder had gegraven dan had je kunnen constateren dat er meerdere opties zijn die redelijk in de buurt komen bij wat je zoekt, bijvoorbeeld toISOString(), toUTCString() of toJSON().
En als je van deze standaarden wilt afwijken dan zul je je eigen ding moeten bouwen.
Houd je er wel rekening mee dat een timestamp zoals jij die wilt gebruiken (yyyy-mm-dd hh:ii:ss) niets zegt over de tijdszone waar iemand in zit? Het lijkt mij beter om -in ieder geval qua "interne" communicatie in de applicatie/database- van een vaste tijdszone gebruik te maken, bij voorkeur UTC, en eventuele vertalingen naar andere tijdszones in een hogere applicatielaag (weergave?) te regelen.
Maar goed, met enige moeite had je dit dus allemaal zelf kunnen vinden.
Date is een class. Objecten van een class kun je niet zomaar "afdrukken" tenzij er een soort van magische toString-methode is ofzo. En de vraag is dan ook wat je hiermee wilt of bedoelt. Date heeft dit ook, maar jij bent blijkbaar naar iets anders op zoek (een andere formattering).
Als je simpelweg "javascript date" in Google had gegooid geeft het eerste resultaat je een complete referentie.
Als je hierin nog wat verder had gegraven dan had je kunnen constateren dat er meerdere opties zijn die redelijk in de buurt komen bij wat je zoekt, bijvoorbeeld toISOString(), toUTCString() of toJSON().
En als je van deze standaarden wilt afwijken dan zul je je eigen ding moeten bouwen.
Houd je er wel rekening mee dat een timestamp zoals jij die wilt gebruiken (yyyy-mm-dd hh:ii:ss) niets zegt over de tijdszone waar iemand in zit? Het lijkt mij beter om -in ieder geval qua "interne" communicatie in de applicatie/database- van een vaste tijdszone gebruik te maken, bij voorkeur UTC, en eventuele vertalingen naar andere tijdszones in een hogere applicatielaag (weergave?) te regelen.
Maar goed, met enige moeite had je dit dus allemaal zelf kunnen vinden.
Ik heb het ook al opgelost , echter mijn vraag was waarom ik die : niet kreeg te zien.