Waarvan? Je bedoelt waarom de muispointer niet de punt van je "penseel" is in de "screenshot"?
Ik denk dat dit op een of andere manier met schaal te maken heeft.
Probeer maar eens een diagonale lijn te trekken van de linker bovenhoek naar de rechter onderhoek. De lijn start precies op de muispointer, maar naarmate je de rechter onderhoek nadert wordt de afstand tussen de getrokken lijn en de muispointer groter.
Inderdaad. De X/Y kloppen niet. zoals je ziet in de javascript heb ik al enkele pogingen ondernomen. getMousePos, getMousePos1 en getMousePos2 en dan nog de andere die ik al gewist heb.
De canvas is 800X600 wat ook doorkomt in js. Deze komt niet door als je werkt met css :(
Ik heb al gekeken naar de border ed echter zonder succes. Er zou iets met de schaal kunnen. Ik vind het niet.
Ter herinnering. EXACT dezelfde code, die jullie nu kunnen zien, onder edge 83 werkte lokaal maar niet op productie. Ook een ander resultaat in chrome.
Even ter verduidelijking. De bedoeling is als iemand een fout ziet op de site, hij deze kan kopiëren naar een print-screen aantekeningen maken en dan posten naar de webbeheerder. Het post deel werkt.
1 persoon heeft een foto genomen zonder te bewerken en dan gepost.
Jan
update. Er was blijkbaar een bug in edge 83. Vandaag 84 ontvangen en nu lukt ongeveer alles :)
Aan allen welke meewerkten: BEDANKT
Jan
[size=xsmall]Toevoeging op 20/07/2020 19:11:21:[/size]
Voor wie wilt. Blijft nog een paar weken staan. Misschien zijn er nog geïnteresseerden.
?Onbekende gebruiker
20-07-2020 21:02
Het is zeker een leuk idee. Het zou nog beter zijn als het ook cross-platform zou werken. Op mijn systeem (Linux, KDE Plasma, Firefox ESR) zit er een witrand onder de screenshot, en de schaal van de getekende lijn klopt niet. De X/Y-schaal van de getekende lijn is te groot vanuit de oorsprong, waardoor alles vergroot naar rechts onder getekend wordt. Misschien heeft het te maken met dat ik een 4k-scherm heb?
De witrand onderaan is logisch. Het scherm bevat dan ook een groot deel wit onderaan. GetDisplayMedia ga ik eens bekijken. Als ik het goed zie/lees met de gebruiker eerst toestemming geven en is dit uitsluitend voor media. Niet voor stilstaand beeld.
Mijn bron: https://html2canvas.hertzen.com/ staat ook vermeld in mijn html.
Jan
[size=xsmall]Toevoeging op 21/07/2020 19:41:04:[/size]
Het begint op iets te trekken
?Onbekende gebruiker
21-07-2020 21:34
Het nadeel van html2canvas is dat de rendering van de HTML minder compleet, en niet hetzelfde is, als die van een browser. Het kan daardoor helaas geen generieke oplossing zijn, want hoe complexer een site is, hoe groter de kans dat de screenshot helemaal niet lijkt op de site of webapp. Daarom kwam ik met getDisplayMedia(), omdat je daarmee exact kunt zien wat een browser laat zien. Je kunt er zelf meer mee, zoals (i.c.m. WebRTC) iemand live laten meekijken op de site, dat geeft nog veel meer informatie over wat er fout is.
Overigens is het voorbeeld met html2canvas een geslaagde proof of concept, dat laat zien wat de mogelijkheden zijn.
Volledig akkoord maar hoe kan ik met getDisplayMedia of een ander commando een screendump maken naar een canvas? Ik vind enkel streamen van media als ik hierop zoek.
De x/y = coordinaten van html5 canvas liggen in de linkerbovenhoek van je canvas.
Misschien dat het zo lukt, zoek eens op screenshot i.p.v. screendump.