Nogmaals dank voor je uitgebreide tekst en uitleg.
De ontwikkelaar geeft mij volgende teksten wat hij in zijn log bestand kan vinden, hij zegt ook dat het door een upgrade van iets op mijn platform is, dus de platform houder in dit geval CCVshop heeft iets ge-upgrade waardoor de code zijn elementen niet kan vinden, dus de verhaal van log bestand klopt, ik heb nu discussie of de kosten op zijn rekening zijn of niet, hier een stukje van zijn logbestand:
Unable to fetch selectables typeError: cannot read property 'id' kitchen.js:1
of undifined
at selectable Api .value (kitchen.js:1)
at selectable Api.<anonymous> (kitchen.js:1)
at E (kitchen.js:1)
at Generator .c._invoke(kitchen.js:1)
at Genarator.e.<computed> [as next] (kitchen.js:1)
at asyncGenaratorStep (kitchen.js:1)
at o (kitchen.js:1)
Is dat stukje overgetypt? Want hier zitten wat rare spellingen in: undifined, en ook Generator vs Genarator?
Mja het kan altijd dat een (onaangekondigde) upgrade dingen breekt of in de war schopt, maar hier heb je in ieder geval iets.
De meest rechtoe rechtaan methode is de foutmeldingen stuk voor stuk afgaan en proberen op te lossen, en dan kijken of er na afloop nog problemen zijn. Je zou dus kunnen starten met te kijken waarom het ophalen van informatie in "kitchen.js" misgaat.
... is er een manier om regel voor regel door de code laten lopen zodat ik kan zien wanneer hij in de exception (fout melding) terecht komt? namelijk wanneer this.setState(........) wordt aangeroepen?
In (in ieder geval) Chrome kun je via [rechter muisknop] > Inspecteren (Ctrl+Shift+I) de gebruikte sources zien (tablad "Sources"). Zoek daarin het js bestand op waar je fout optreed of, nog beter, je script begint. Klik dan op het regelnummer ervoor (er verschijnt dan een "rode bal" in de kantlijn). Als je nu de pagina herlaad zal het script op dit punt stoppen en kun je "op de gebruikelijke manier(en)" door je code stappen (in, over, enz).
Wat mij opvalt is dat je 2 talen combineert. Namelijk Nederlands en Frans. s.v.p. is namelijk Frans.
[quote="Peet Peterse op 29/07/2020 21:36:28"]
this.setState({ error: "Er is een fout opgetreden in de keukenconfigurator. Probeer het s.v.p. later opnieuw."
Als ik dit zie ben ik als klant weg.
Jan
[/quote]
Ben je serieus nu? Voordat je een dergelijke opmerking maakt is het wellicht verstandig om eerst even uit te zoeken of je het wel bij het rechte eind hebt. Hoewel s.v.p. misschien minder gangbaar is dan a.u.b. is het gewoon een gangbare Nederlandse afkorting.