Door
Ribo Bogaart
op 23-08-2020 10:28
gewijzigd op 23-09-2020 13:26
2.024 views
MBC-Forum maakt geen connectie met mysql, website maakt wel connectie met mysql
Het MBC-Forum is een onderdeel van de website **knip**
Wie kan mij helpen om de volgende Fatal error op te lossen, ik ben niet erg goed thuis in PHP
Uncaught Error: Call to undefined function mysql_connect() in ....................... public_html/mbc-forum/Sources/Subs-Db-mysql.php:58 Stack trace: #0
Als ik het bestand Subs-Db-mysql.php:58 vergelijk met een eerder backup kan ik er geen fout in ontdekken. Regel 58 geeft de volgende code:
$connection = @mysql_connect($db_server, $db_user, $db_passwd);
De fatal error melding kwam van het ene op het andere moment bv om 10.00 kon ik nog gewoon in het forum en op 10.02 ineens niet meer.
Vermoedelijk is jouw server om 10u01 omgezet naar een nieuwe versie van php. vb van 5.6 naar 7.3
Gezien versie 7 mysql niet meer ondersteunt krijg je deze foutmelding.
oplossing is zo snel mogelijk alles omzetten naar mysqli functies.
Vermoedelijk als dit dan ook de reden is zal je wel een e-mail gekregen hebben dat dit ging gebeuren. Dan was het aan u om alles voor te bereiden.
Nee ik heb geen email ontvangen van de provider gekregen. Ik ga de provider vragen of zij de PHP versie hebben opgehoogd en of ik de mysql moet omzetten van mysql naar mysqli. Op je pm kom ik nog terug
Ribi
Maar als ik de melding zie gaat het mogelijk om een overstap naar PHP 7. In ieder geval gebruikt je script de oude functies van PHP 5, en die wordt allang niet meer ondersteund.
Dus ik raad toch aan om zo snel mogelijk het script te updaten.
Je maakt nu gebruik van een mooie T-Ford waarmee je inderdaad je taken kunt uitvoeren.
Binnenkort komt er een update.
Met wat geluk krijg je een tussenstap op PHP 5.6 of iets dergelijks
Maar je hebt ook kans op een upgrade naar PHP 7.
Hoe groter de stap, hoe groter je probleem om eea. bij te werken.
Als je straks een infrastruktuur krijgt waarop alleen elektrische Tesla's op automatische piloot kunnen rijden, dan doet je T-Ford maar weinig meer, om de analogie door te trekken.
Dus wees dat voor en upgrade je software voor je een upgrade voor je kiezen krijgt die niet meer per direct teruggedraaid wordt door je hoster. (die blijft ook niet tot de eeuwigheid museumversies van PHP ondersteunen namelijk.