Ik zou graag een nieuwssite oprichten maar kan iemand me helpen met het maken van een inlogscherm voor personeel, lezers enzo het is wel de bedoeling dat ze niet overal bij kunnen als ze gewoon lezers zijn. en kan iemand een toevoeg scherm willen maken. en een db de rest zal me wel lukken

gr
zoek even op site staan scripts genoeg hoor
Oh je gaat het nu hier proberen. Ach ja kan, en helpen willen we allemaal, maar als we er hele inlogscripts voor moeten schrijven zal je geld moeten laten zien.
maar weet niet zo goed hoe het zit met het invoeren van de codes of ik een nieuwe pagina moet maken of niet
Dat moet je even wat beter uitleggen...
In de db maak je bijvoorbeeld de tabel gebruiker. Hier staan de gebruikergegevens in (NAW, inlognaam, wachtwoord).
Maak hierin ook een kolom rechtstatus met Tinyint(1). Nu kan je een gebruiker aan een groep koppelen. 1 is bijvoorbeeld gebruiker, 2 is admin, enz.

Je inlogpagina ziet er ongeveer zo uit
<?php
if (isset($_POST['submit'])){
//databaseconnectie maken
//de invoer beveiligen van $_POST['inlognaam'] en $_POST['wachtwoord']
//draai COUNT-query (op gebruikerstabel) om de ingevoerde inlognaam en wachtwoord te checken of dat je een hit hebt.
//is er een hit geef de inlogger sessies mee.
//is er GEEN hit. Geef dan een foutbericht
}
//INLOGSCHERM
echo '
<form method="post" action="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'">
Inlognaam: <input type="text" name="loginnaam"><br>
Wachtwoord: <input type="text" name="wachtwoord"><br>
<input type="submit" name="submit">
</form>';
?>

Ik hoop dat dit duidelijk is

Succes

edit:
- form action
- submit button
Hey Mathijs.

Als beginnend PHP'er kan het natuurlijk vrij lastig zijn, ik weet dat... ben er zelf ook nog eentje. Maar je zegt nu : "...de rest zal me wel lukken ". Dat lijkt me nogal logisch, omdat je in feite een hele website aanvraagd.

Probeer eerst zelf eens wat. Lees bijvoorbeeld tutorials door op het internet of nog beter, koop een boek! Als je dan steeds kleine scripts maakt en je zit vast met een bepaalde functie, dan kan je hier erg goed geholpen worden.

Je moet er zelf ook wel iets aan doen!
@ Mathijs : Hier helpen we je graag wanneer je zelf ook probeert. Ik weet uit persoonlijke ervaring dat je hier op het forum meer dan eens geholpen wordt met alle vragen m.b.t. het maken van scripts/site. Wat er niet wordt gedaan is hele websites in elkaar zetten.

Suc6 gewenst!!
Groet, lissy
lissy schreef op 14.10.2005 08:34
@ Mathijs : Wat er niet wordt gedaan is hele websites in elkaar zetten.

Suc6 gewenst!!
Groet, lissy

Ow jawel hoor, sommige willen vast iets bij verdienen ;)
ik zet ook hele websites in elkaar :) maar dan of voor geld, of ik moet er geld mee verdienen (eigen sites) dat is het :)

Reageren