Door
Fred Zwarts
op 26-10-2020 15:56
gewijzigd op 26-10-2020 16:04
1.439 views
Beste allemaal,
van een site probeer ik tekst wat erbij gegenereerd is in te lezen.
Echter met FOPEN of FILE_GET_CONTENTS of andere cURL opties krijg ik de tekst niet ingelezen.
Het ziet ernaar uit dat er nog authenticatie moet plaatsvinden:
> $ticketinfo=file_get_contents($ticket);
failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 401 Unauthorized i
Krijg ik terug. Ik zet de invoer van een input veld om zodat de link compleet is.
However, zodra ik in HTML dezelfde variabele als <a href=......> plaats, kan ik de link aanklikken en krijg ik de info te zien die ik nodig heb voor de rest van het PHP script.
Moet je hierop inloggen voordat je bij deze content kan?
Gebruikt deze HTTPS? In de documentatie van fopen() staat:
If filename is of the form "scheme://...", it is assumed to be a URL and PHP will search for a protocol handler (also known as a wrapper) for that scheme. [color=#ff0000]If no wrappers for that protocol are registered, PHP will emit a notice to help you track potential problems in your script and then continue as though filename specifies a regular file.[/color]
Heb je het melden + weergeven van fouten aan staan om potentiële problemen te identificeren? Content van een HTTPS site hoeft niet per definitie out-of-the-box te werken en werkt ook compleet anders dan dat je ergens iets van een HTTP-site opvraagt.
Tevens: wordt de content daar direct ingeladen of gebeurt dat op die site zelf via JavaScript/AJAX?
Ik vermoed dat je moet inloggen om bij de content te kunnen. Ik raad aan contact met de beheerder te zoeken op welke manier dit is. Dit kan via een simpele HTTP Autentication, maar ook eventueel via een persoonlijke key die je in een header moet meegeven, of anders via een POST-request met inoggegevens (met de hoop dat je geen andere veiligheidsobstakels tegen komt).
Wat voor URL is het precies? Van een API of een site?