De overlijdensberichten zelf zijn in pdf formaat, en worden stelselmatig met identieke naamgeving opgeslagen: "Familienaam_Voornaam_geboortedatum_overlijdensdatum.pdf". Beide datumvelden in het formaat YYYYMMDD en alle data zonder spaties.
Met php heb ik een pagina gemaakt waarin ik alle gegevens uit de databank haal, en ze allemaal, record voor record in een tabel laad. Dat lukt perfect.
Maar nu probeer ik er ook voor te zorgen dat de vermelde naam in de kolom Familienaam voorzien is van een link naar het juiste overlijdensbericht. Zodoende dat gebruikers de pdf kunnen laden door op de naam te klikken.
Aan de hand van een variabele voor de locatie van het bestand en van de gegevens uit de databank kan ik de url voor het te laden pdf bestand eenvoudig samenstellen. Wanneer ik de variabele $bestandsnaam opvraag, dan krijg ik exact de juiste URL.
Het is echter met het toevoegen van de link zelf ("<a href=\"" en "</a>") dat het fout loopt. Hier doe ik blijkbaar iets verkeerd. Wanneer ik de code uitvoer zoals in de code hieronder, dan krijg ik weliswaar een lijst met gegevens, waarbij de familienaam inderdaad voorzien is van een link (onderlijnd en blauw), maar de link is compleet verkeerd. Bovendien wordt op die manier enkel de pare records weergegeven, niet de onpare.
Er is dus duidelijk iets niet correct met die samenstelling van de variabele $link. Iemand die me kan helpen?
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<title>Toon alle records uit de databank</title>
</head>
<body>
<h2>Overlijdensberichten</h2>
<table border="1">
<tr>
<th>Familienaam</th>
<th>Voornaam</th>
<th>Geboortedatum</th>
<th>Overlijdensdatum</th>
</tr>
<?php
include "dbConn.php"; // Gebruik het bestandje voor databank connectie
$str_pdflocatie="C:\Users\Luc\Downloads\Overlijdensberichten 20211104";
$str_link_begin="<a href=\"";
$str_link_midden=">";
$str_link_einde="</a>";
$records = mysqli_query($db,"select * from overlijdensberichten"); // haal de data uit de databank
while($data = mysqli_fetch_array($records))
{
$familienaam = $data['ob_familienaam'];
$voornaam = $data['ob_voornaam'];
$geboortedatum = $data['ob_geboortedatum'];
$geboortedatum = substr($geboortedatum,0,4).substr($geboortedatum,5,2).substr($geboortedatum,8,2);
$overlijdensdatum = $data['ob_overlijdensdatum'];
$overlijdensdatum = substr($overlijdensdatum,0,4).substr($overlijdensdatum,5,2).substr($overlijdensdatum,8,2);
$bestandsnaam = $familienaam . "_". $voornaam . "_". $geboortedatum . "_". $overlijdensdatum;
$bestandsnaam=$str_pdflocatie ."\\".$bestandsnaam.".pdf";
$link=$str_link_begin.$bestandsnaam.$str_link_midden.$familienaam.$str_link_einde;
?>
<tr>
<td><?php echo $familienaam; ?></td>
<td><?php echo $voornaam; ?></td>
<td><?php echo $data['ob_geboortedatum']; ?></td>
<td><?php echo $data['ob_overlijdensdatum'] ?></td>
</tr>
<?php
}
?>
</table>
<?php mysqli_close($db); // Sluit de connectie met de databank ?>