Hoi

IK ben op zoek naar een goed script voor een fotogallerij. ik wil het eventueel zelf maken maar echt het wiel uitvinden lijkt me belachelijk.

Ik heb hier een script gezien maar het is al 16 jaar oud. Van arjen. lijkt me met de vele updates van php nu al 8 niet betrouwbaar.

Indien ik het zelf maak wat vinden jullie dat er echt op moet van functies + eventueele functies. Inlog systeem en uploadsysteem lijkt me wel logisch :)

Jan
Als je het zou maken, dan zou ik aanraden om:

- Inlogsysteem voor CMS
- Uploaden via drag and drop (Dropzone.js)
- Resizen en eventueel een watermerk erop zetten (Upload class van verot.net)
- Een lightbox achtig ding om de foto uit te vergroten

En misschien is het leuk om:
- Tags aan foto's toe te voegen.
- Te spelen met de exif_read_data() om exif-tags uit foto's te kunnen extraheren. Denk aan auteur, GPS-locatie, foto-instellingen zoals diafragma, sluitertijd en flitserinstellingen.
Wat zou je gebruiken om de lijst van foto's op te bouwen.
Mappen structuur of database of nog iets anders?
Ik gebruik een database, dan kan je eenvoudig metadata opslaan.
Ikzelf gebruik voor mijn eigen CMS een opslagsysteem waarin in een foto in drie verschillende formaten opsla in verschillende directories (/mini, /thumb, /normal) onder dezelfde gegenereerde naam (time() + random string die 100% uniek is). Diezelfde naam plaats ik ook in de database.
Ik heb ongeveer hetzelfde gedaan. Bedankt voor jouw info en de kleine test. Nu toch meer dan 20 collecties opgeladen zonder echte problemen.

Reageren