Tijdens het installeren van software op m'n RPi waarop eerder LAMP is geinstalleerd,, kreegik de meldingen dat de extensies PHP mbstring en PHP XML/DCM beschikbaar moeten zijn, hetgeen kennelijk niet zo is. Wat kan ik daar aan doen. Ja, beschikbaar maken natuurlijk maar HOE precies? Moet ik in de LXTerminal een opdracht geven en zo ja, welke?
Heb je die extensions wel, en staan die in php.ini uit (met een ; ervoor)?
Of heb je ze helemaal niet?
- Ariën - op 15/01/2022 21:01:07

Heb je die extensions wel, en staan die in php.ini uit (met een ; ervoor)?
Of heb je ze helemaal niet?

Dat weet ik niet. Ik ben hier net mee begonnen. Hoe kan ik dat zien om adquaat op deze vragen van jou te kunnen antwoorden?

Check de extenties map, zie het pad in php.ini. :-)
- Ariën - op 15/01/2022 22:19:33

Check de extenties map, zie het pad in php.ini. :-)

Tsja, dit is vaak het probleem. :( De 'insider' zegt WAT je moet doen, terwijl ik gebaat ben met HOE je iets moet doen. Wanneer ik tegen iemand die niet weet HOE je iets moet doen, zeg, "Start, m'n scheepsmotor" kan die niet weten, dat die eerst een schakelaar die daar en daar zit, op die en die stand moet zetten en daarna de knop daaronder net zo lang ingedrukt moet houden tot de motor aan geslagen is.

Ik ken een pad /var/www/html/phpBB3/ maar weet niet of dit een goed begin is en als dat zo zou zijn, wat ik vervolgens dan zou moeten doen.

Ik ken niet het pad naar je extenties. Elke installatie is weer anders. Dus daarom vraag ik om eens in php.ini in te kijken.

Volgens mij kan je dit ook via phpinfo() zien.

<?php phpinfo(); ?>

phpBB3 is een forumsoftware geprogrammeerd in PHP. Maar dat staat los van PHP zelf.

Welke PHP-versie heb je?
- Ariën - op 15/01/2022 23:04:02

Ik ken niet het pad naar je extenties. Elke installatie is weer anders. Dus daarom vraag ik om eens in php.ini in te kijken.
Inmiddels is mijn probleem opgelost door een tip van iemand om in m'n LXTerminal "sudo install php-xml php-mbstring" in te voeren.
Niettemin bedankt.
Voer de code met phpinfo(), die ik net gaf, eens uit in bijv. phpinfo.php ?
Dat bestand met dat PHP-scripje dus aanmaken en uitvoeren via je browser.

Wat zie je in je browser voor versie?
- Ariën - op 15/01/2022 23:25:08

Voer de code met phpinfo(), die ik net gaf, eens uit in bijv. phpinfo.php ?
Dat bestand met dat PHP-scripje dus aanmaken en uitvoeren via je browser.
Wat zie je in je browser voor versie?
Ik was net even te laat met mijn laatste info (zie m'n vorige reactie).

Oke, fijn dat het opgelost is.

Reageren