main ol {
counter-reset: section;
list-style-type: none;
}
main li:before{
counter-increment: section;
content: counters(section,".") " ";
}
Deze CSS zorgt ervoor dat in een nested ordered list de nummering van de children begint met het nummer van de parent. Ik loop nu alleen tegen het volgende aan, in combinatie met Wordpress:
Om dit werkend te krijgen moet ik het in de stylesheet van het gebruikte thema toevoegen, waardoor het op de gehele website wordt toegepast. Wat ik natuurlijk ook kan doen is er een specifieke class aan meegeven. Maar dat betekend dat ik voor elke ol en li tag die class moet toevoegen. Dit is onbegonnen werk, en resulteert er in dat niemand zonder HTML kennis de pagina nog kan aanpassen.
Nu mijn vraag:
Hoe zorg ik er voor dat dit alleen wordt toegepast op de pagina voor de algemene voorwaarden, en de rest van de website blijft zoals deze moet zijn? En zonder handmatig aan elke ol en li op die pagina de code class="av" toe te moeten voegen?
Ik ben bekend met de pseudo-class :not(). Is er iets soortgelijks dat ik gebruiken kan hiervoor? Of het het beter om met JavaScript te kijken op welke pagina de bezoeker is, en als het de algemene voorwaarden pagina is, door alle ol en li elementen heen te loopen en deze class toe te voegen? Of denk ik nu veel te complex en is er een veel eenvoudigere manier?