Beste mensen,

Ik moet een database bouwen die een string kan verwerken van Java.

Vanuit een java machine krijg ik een string binnen en deze moet verwerkt worden in een database.
De sting bestaat uit 2delen. Deel 1 moet in de linker kolom en deel 2 in de rechter.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit voor elke kan toveren met PHP?

Alvast bedankt!
kort maar krachtig Eris ;)
Je kan in java een accesdatabase aanspreken, dat is veruit het makkelijkste (dat gaat via Gegevensbronnen (ODBC) standaard in XP pro).

Een andere oplossing is mysql installeren, ook die kan je standaard door java aanspreken (tenzij je een applet heb ipv een programma). hier staat uitgelegd hoe je mysql kan installeren.

PHP heb je niet nodig... Java kan standaard met databases lullen :).

bedankt voor jullie snelle reacties.

Probleem is niet het installeren van mysql. Dan heb ik al gedaan.

Ik kom er alleen niet uit hoe ik een string kan opslitsen met in dit geval dan mysql.

dus als ik het goed begrijp heb ik geen mysql nodig als ik het via java accesdatabase ga doen???
Een string opsplitsen doe je toch gewoon met java? Een database gebruik je alleen om data in op te slaan of eruit te halen (al dan niet met leuke querys voor specifieke data).

Je kan ook een acces database gebruiken om Java mee te laten babbelen. Access is makkelijker als beginner zijnde.
Maar dan heb je wel een driver nodig (ODBC object) om de access-db te kunnen benaderen. Het zou kunnen dat je daarvoor weer Microsoft Acces nodig hebt.

Voor het splitsen heb je een functie die gelijk aan explode() of split() in php is nodig. Dat deel laat je nog doen door Java. Dan kan je de gevegens gewoon in je database plakken met een SQL-query, bijvoorbeeld INSERT INTO tabelnaam SET rij1='waarde van var[0]', rij2 = 'waarde van var[1]'. Wel even oppassen dat var[0] en var[1] (de resultaten uit de split()) geen ' (enkele quotes) bevatten. Die moet je dan even escape'n (\ ervoor zetten).
Aha! ziet er naar uit dat ik weer flink verder kan stoeien!

Bedankt voor de tips! Ik zal kijken wat ik ervan kan maken.
"De sting bestaat uit 2delen. Deel 1 moet in de linker kolom en deel 2 in de rechter. "

Wanneer deze string een vaste lengte heeft, kun je dat heel simpel door MySQL laten doen door dit in de query op te nemen. Zie de functies LEFT en RIGHT op http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/string-functions.html

Reageren