Door
- Ariën -
op 15-07-2023 20:22
gewijzigd op 09-10-2023 10:49
4.674 views
Zijn er mensen die een een voor gratis cookie consent pop-up kennen, en die eenvoudig in te bouwen in een site?
Ik heb geen zin om het wiel opnieuw uit te vinden, en zelf iets te maken. En ik zoek iets wat gratis is en makkelijk te implementeren.
Ik kom helaas ook een hoop betaalde dingen tegen, zoals CookieBot, maar die vragen enorm veel geld voor een website met duizenden pagina's. Zijn er ook goedkope of gratis alternatieven? Of wordt het dan een zelf bouw variant?
Jammer. Ik maakte uit de documentatie op dat het gratis was en ook betaald, afhankelijk van welke dienstverlening je afneemt. De lite versie zou gratis zijn.
"Ensuring that your website is compliant with various laws can be complicated. To effectively use any open source consent manager, you will need to do GeoIP lookups, adjust the consent types based on visitor location, callback and save consents in a database, and create callbacks to load scripts after consent is granted.
Osano offers a completely free hosted consent management platform, with additional features. If you have a high traffic website or need additional privacy tools, Osano offers paid plans as well. Unless you specifically need the open source tool, most website owners will be better served by the hosted version. If you use Osano for your business, please support continued development by purchasing a paid plan."
Ik heb begrepen dat Google Adsense ook tegenwoordig een consent gaat verplichten en ook zelf aanbiedt. Iemand die hier ervaring in heeft?
?Onbekende gebruiker
09-10-2023 19:12
- Ariën - op 09/10/2023 10:51:17
Ik heb begrepen dat Google Adsense ook tegenwoordig een consent gaat verplichten en ook zelf aanbiedt. Iemand die hier ervaring in heeft?
Google Adsense moet je gewoon niet gebruiken op Nederlandse sites. Want Google schendt massaal privacy van Nederlanders. Zelfs de Consumentenbond klaagt Google hiervoor aan en dan ga je ze nog gratis de data van je eigen site en al je bezoekers sturen ook?
Afgezien van het argument 'gemak' begrijp ik het echt niet waarom iemand nog Google troep zou willen gebruiken...
Als de inkomsten gelijk zijn en vanuit een gelijkwaardig platform komen, wil ik wel eens kijken. Maar dat de Consumentenbond Google aanklaagt is toch positief? Misschien gaat misschien eindelijk het roer daar om?