Goedenavond,
Voor mijn kanovereniging waar ik lid ben, zitten wij te kijken naar het upgraden van de website voor de Biesbosch Kano Experience.
Tot op heden moest men een formulier invullen, die bij de secretaris uit kwam. Die moest dit doorsturen naar de werkgroep Biesbosch Kano Experience. De betalingen kwamen bij de penningmeester, die dit weer met de werkgroep moest communiceren. De bedragen moesten handmatig berekend worden door degene die boekt, en dit handmatig overmaken.
Om één en ander te optimaliseren had ik het voorstel gezet om de opties te bekijken voor een upgrade aan de website.
Dit zou dan een reserveringsformulier moeten worden met de volgende specifieke functies:
- Selecteren welke dagen (volledig weekend 3 dagen, alleen de za en zo, alleen op za of alleen op zo etc).
Hierbij heeft elk item een vaste prijs.
- Selecteren of je gebruik maakt van de camping voor 2 nachten of voor 1 nacht.
Eveneens een vaste prijs per item.
- Aantal personen, die op basis van bovenstaande vermenigvuldigd met aantal personen een prijs betalen.
Als je voor meerdere tegelijk boekt, kan je niet per persoon een aparte keuze uit de dagen/camping invullen.
- Lid van welke kanovereniging (tekstvak, leeg laten indien geen lid)
- Een meerkeuze selectievakken uit de aangeboden tochten
- Een meerkeuze selectie uit workshops
Bovenstaande zit bij de prijs inbegrepen qua dagtochten en workshops, maar dienen wel gereserveerd te worden.
- Deelname aan de barbecue ja/nee.
Na invullen van alle gegevens en de totale prijs berekend is het aanbieden van betalen per iDeal.
Na succesvolle betaling wordt dit geregistreerd in de backend of per mail naar een ingesteld emailadres dat er betaald is. Een volledige backend is dus niet nodig, maar bijvoorbeeld dat dit gemaild wordt dat de betaling geslaagd is met alle ingevulde gegevens, zou ook prima werken.
Voorbeeld:
Boeker vult in dat hij het volledig weekend aanwezig is (€25), gebruik maakt van beide nachten camping (€15) en met 2 personen komt. Ook maakt hij gebruik ban de BBQ. Totaalprijs is dan 25+15+10=50, maar met 2 personen €100.
Het zou helemaal top zijn als je ook een soort van "voorraad" kan aangeven. Bijvoorbeeld dat er plek is voor 50 man, en dat je na 50 personen die gereserveerd hebben, niet meer online kan reserveren.
Is er iemand die een idee heeft of er al iets vergelijkbaars ergens te verkrijgen is, en mij de goede weg op kan helpen hierheen? Of hoe ik dit zelf het beste kan maken? Heb zelf wel eea aan ervaring met dingen bouwen, maar met de keuzes en bedragen wordt het toch wat ingewikkelder.
Online had ik al gezocht, en kom dan eigenlijk uit op een soort van webshop, maar ik heb het idee dat dat eenvoudiger moet kunnen.
Onze vereniging is niet uit op winst, en het is enkel om het voor de werkgroep voor aankomend jaar eenvoudiger te maken.
Alvast bedankt voor enige hulp!
18.653 views