ik ben Johan en ik ben nieuw op dit platform. Ik werk met PHP voornamelijk om online rekentools te maken. Denk dan aan bijvoorbeeld een bruto-/ nettoloon berekening of een calculator om samengestelde interest te kunnen berekenen. Dat gaat goed. Ik heb mijzelf aan de hand van een boek PHP geleerd, of twee boeken maar dat weet ik niet meer. Dus de code zal zeker beter kunnen, maar ik heb geen haast. Ik hoop hier leuke ervaringen op te kunnen doen en mijn beheersing van de programmeertaal PHP te kunnen verbeteren.
Daarom heb ik direct al een vraag: ik heb op verschillende PHP-pagina's van mijn website een page-hit-counter staan die ik volgens mij hier heb gevonden. Het werkt met $hits en fopen en fwrite naar een txt-bestand in dezelfde map. Dat gaat prima maar ik zou graag op een pagina al deze hits verzamelen per pagina. Dus bijvoorbeeld page-hit-counter-pagina1: ... hits, page-hit-counter-pagina2: ... hits, enzovoort. Ik zat zelf te denken om van een variabele een global te maken of sessions toe te passen. Maar ik kom er nog niet uit. Kan iemand mij op weg helpen?
2.463 views