Hoi Hans,

wat punten:

1) mijn scherm is vrij groot (1280 x 1024) en dan herhaalt je achtergrondplaatje
2) zo'n java-applet met bewegend water is een beetje achterhaald. Het vertraagt het laden en voegt niet echt iets toe
3) de links onderaan in je pagina zien eruit alsof het een navigatie-menu is. Eigenlijk zijn het volgens mij links naar andere pagina's?
hoi, hoe kan ikdat herhalen tegen gaan.

wat punt 3 beterft daar heb je helemaal gelijk in
ik doe voor de techniek voor mezelf ooit heb ik er een voor mijn baas geschreven maar die werd niet goed genoeg bezocht bij dot.tk dus die hebben ze weer verwijdert.
verder bedankt voor je mening.
Er zit nog een groot aantal fouten in de html. Gebruik Tidy of w3.org om e.e.a. te valideren, dit is wat Tidy er van zegt: 0 errors / 47 warnings

Misschien aardig om eens aan te pakken.
Als ik op de rechtsonder foto klik (bette.jpg) opent die en dan sluiten ál mijn firefox-openstaande-windows.

Das nie goe....
rientsma schreef op 23.10.2005 16:48
hoi, hoe kan ikdat herhalen tegen gaan

MiniTut CSS:
------------------------
Het plaatsen van achtergrondplaatjes kun je het beste doen met CSS.

1) Haal in je HTML alle verwijzingen naar je achtergrondplaatje weg
2) Zet dit in de <head> sectie:

<style>
body {
background: #fff url(mijnplaatje.jpg) center center no-repeat fixed;
}
</style>

Dat is een zogenaamde CSS shorthand notatie waarmee je in één keer alle eigenschappen instelt.

Dat zijn respectievelijk:
- achtergrondkleur (hier #fff)
- achtergrondplaatje (hier mijnplaatje.jpg)
- horizontale plaatsing (hier center)
- verticale plaatsing (hier center)
- meescrollen (hier fixed)

Succes
Bij mij niet hoor SanThe...
Voor een beginner die het een en ander aan het testen is, is dit een (leuke) website.

Als je tijd en zin hebt...

...is het handig om je meer te verdiepen in de mogelijkheden van CSS.

...moet je jezelf eens gaan verdiepen in een bezoeker van jouw website. Kan hij alles vinden, waar kijk je als eerste naar, waar moet het hoofmenu staan, wat voor informatie wil je, enz.

Let op! Het gebruik van applets in je website is leuk. Ga na.... wat gebeurt er als ik GEEN JAVA geïnstalleerd heb.

SUCCES
Ik kan je zeggen ik was er en heb wat geprobeerd aan te klikken en kreeg allerlei wazige doorlinken dat ik dacht wat doe ik hier eigenlijk.

De spreuken zijn grappig alleen zie ik nergens de diepgang terug.

Nou ja dit waren mijn gedachtes en in iedergeval heel veel suc6 met het creeren van jouw plekje op het WEB!!
bedankt jan ik heb het aangepast is inderdaad een stuk beter

Reageren