bij mn vorige vraag voor C++ werd er gezegt dat dat erg moeilijk was ofzo, en ik snap dr ook niks van, toen werd ik doorverwezen naar Java, weet iemand ook of je daar bestanden voor nodig hebt, en als dat zo is waar je die kunt downloaden, en hoe het precies werkt en of er een nederlandse info site voor is
Java is van Sun hoewel microsoft en andere clubs ook Virtual Machines hebben uitgebracht.
Normaal compileer je een bestand voor een bepaald platform (Windows x86, Windows 64bits, Linux x86, Linux voor de IMB PowerPC, etc.) Java compileert het voor de virtual machine, en heeft vervolgens voor alle platforms platform specifieke virtual machines zodat je alle code maar een keer hoeft te compileren en het dan op alle platforms zou moeten werken.
(www.sun.com) en als je het echt wil weten zou ik eens een bezoekje aan de bibliotheek of boekhanden doen, en een boekje over java kopen of lenen.
mmhz nou ten eerste als je echt iets met C++ wilt doen en je er voor intressseerd moet je er gewoon mee bezig gaan ej krijgt vanzelf de logica te pakken
Als je al niets van C++ snapt zal Java ook niet veel makkelijker worden, qua structuur is het wel duidelijker als je de OOP-gedachte beheerst.
Bekijk deze link voor wat eenvoudige source-voorbeeldjes.
Om java te compileren heb je de Java Development Kit nodig (JDK), je kunt deze downloaden op www.sun.com. Daarnaast zijn er wel wat editors welke gratis zijn en met de JDK samenwerken, zodat je je project kunt compileren en builden. Zelf gebruik ik JCreator.