Hallo daar. Ik ben een beetje met flash bezig in Swish. Ik zou graag willen zien dat er doormiddel van getURL naar een pagina gesprongen wordt die ik heb meegeven aan een flash bestand.

Kortom ik heb een flash bestand dat roep ik zo aan: flash.swf?pagina=home.php
Nu wil ik dat er in getURL() de waarde van pagina staat. Hoe doe je dat?

Al vast bedankt
<?php
var_dump($_GET);
?>

Dit genereerd een array van variabelen in de superglobal $_GET. Zet deze code dan in home.php
Met extra tags kan het ook....

Dan roep je het gewoon aan met flash.swf,
geef je een param extra mee, "FlashVars", en zet je daar "Home.php" in.... Dit kan je dan ook rechtstreeks uitlezen in de _root :)
@Rafael
Ik heb dit toegevoegd aan mijn HTML
<param name="FlashVars" value="home.php">
En in SWISH staat nu dit
getURL(FlashVars,"_self");
In SWISH krijg ik nu de volgende fout melding
ERROR: Cannot find variable or function "FlashVars" referenced from: "_root"
Je gebruikt het verkeerd :)

<param name="FlashVars" value="pagina=home.php">

en dan typ je flash file

getURL(_root.pagina, "_self");

Ik denk wel dat zoiets zou werken :)
Oke het werkt bijna, de Flash kant is geheel gelukt en in IE werkt het helemaal. Ik gebruik nu onderstaande HTML code

<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="447" height="20">
    	<param name="movie" value="flash/ganaar.swf">
    	<param name="quality" value="high">
    	<param name="FlashVars" value="pagina=home.php">
    	<embed src="flash/ganaar.swf" width="447" height="20" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" ganaar="home.php"></embed>
	</object>

Het is in IE al gelukt alleen in Mozilla gaat het doorgeven van de variabelen "pagina" niet goed. Dit komt denk ik door dat Mozilla gebruik maakt van het <embed> deel. Volgens Dreamweaver moet je een variabelen dan gewoon meegeven als een attribuut van de embed tag, maar dat werkt dus niet. Iemand een oplossing?
Is inmiddels opgelost. Aan de embed moet je ook FlashVars="" toevoegen
Webmakerij schreef op 26.10.2005 21:21
Is inmiddels opgelost. Aan de embed moet je ook FlashVars="" toevoegen

Nja, was ik vergeten :) Sorry :)
getURL("jouw_url_hiero.php", "", "POST");
dan geeft flash een aantal vars mee met post
en als je POST verranderd in GET dan stuurt ie ut met GET... Ik denk dat je da bedoeld?

Reageren