Webmaster Web - Gratis webtools en generators

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Ryan Wittering

Ryan Wittering

02/09/2010 16:14:22
Quote Anchor link
URL: www.wmweb.nl

Omschrijving:
Webmaster Web biedt gratis handige generators en webtools, gericht op beginnende webmasters :-)

Na een zomervakantie "hard" werken heb ik hem gisteren eindelijk kunnen lanceren.
Ik heb waar ik kon geprobeerd dingen interactief te maken. Zo zie je bijvoorbeeld bij de Google Maps generator dat de kaart automatisch update wanneer je een nieuw adres hebt ingevuld. Bij de metatags generator krijg je live een voorbeeldje te zien hoe de metatags (title/description) er uit komen te zien in Google.
Bij de webtool bezoekers nu online kan de layout gemakkelijk worden aangepast en zie je direct een voorbeeld.

Er is een simpel beheergedeelte voor 3 webtools: gastenboek, berichtenbalk en contactformulier.
Inloggen kan hier: Inloggen webtools (test/test)

(de rest van de generators/webtools gaat met een aangemaakte HTML-code en heeft geen beheergedeelte; je hoeft hier ook niet voor in te loggen)

Technieken: PHP 5, MySQL, JavaScript (Prototype, Scriptaculous)

Ik ben erg benieuwd wat jullie vinden van dit project! :-)
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 19:08:28
 
Synaps Framework

Synaps Framework

02/09/2010 16:19:27
Quote Anchor link
Tsja, wat kan ik zeggen. Het concept is niet echt nieuw. Te weinig tools om echt gebruikers te krijgen. En ik ga geen account aanmaken om metatags te genereren als er al 2000 online staan die geen registratie nodig hebben.

Kwalitatief is de website al wel stukken beter als de meeste websites met dit soort tools. Dus dat is wel top.

Kusje.
 
Ryan Wittering

Ryan Wittering

02/09/2010 16:22:19
Quote Anchor link
@Synaps Bedankt voor je reactie. Een account is alleen verplicht voor 3 webtools: gastenboek, berichtenbalk en contactformulier. De overige webtools en generators hebben geen beheergedeelte en hoef je dus ook niet voor in te loggen.
Ik hoop vooral bekend te worden door webtools als de hits teller, die toch erg gemakkelijk werken naar mijn idee (vaak kun je de layout van een tool niet aanpassen, bij mij wel).
Gewijzigd op 02/09/2010 16:23:11 door Ryan Wittering
 
Jens V

Jens V

02/09/2010 16:41:10
Quote Anchor link
Dag Ryan,

Ik denk dat qua inhoud je website wel vrij goed voldoet aan de eisen voor dat soort websites. Je menu's doen ook alles vlotjes zoals het hoort.

Het uiterlijk van je website vind ik echter wat saai. De kleurtjes zijn, naar mijn mening, een beetje gedateerd, net als de rond hoeken voor de buitenste omlijning van je website.

Ik denk toch dat er ook nog een foutje in je design zit; die is te zien op Afbeelding.

Voor de rest, geen slecht werk! :)

Met vriendelijke groeten,
Jens
Gewijzigd op 02/09/2010 16:42:01 door Jens V
 
Ryan Wittering

Ryan Wittering

03/09/2010 17:27:34
Quote Anchor link
@Jens V: Bedankt voor je reactie! Helaas hoor ik meer negatieve reacties over de layout. Ik ga binnen mijn doelgroep bekijken of ik een betere balans kan vinden tussen 'gemakkelijk' (saai) en 'mooi' :) De hoeken vind ik zelf ook wat overkill achteraf.
Wat de fout betreft: dit komt door ad block pro. De div die verdwijnt heet "header_ad", wat blijkbaar te overduidelijk is :) Ik zal hem renamen.

Verdere reacties/tips/opmerkingen zijn meer dan welkom!
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

03/09/2010 19:59:45
Quote Anchor link
Ik heb net voor de gein mijn website toegevoegd aan de zoekmachine. Misschien handig om bij "succesvol" en "mislukt" te werken met kleurtjes? (rood en groen)
 
- -

- -

04/09/2010 11:26:58
Quote Anchor link
De afgelopen tijd heb ik mee kunnen kijken met de ontwikkeling van de webtools en generators. Ik heb tips en kritiek gegeven en vind het nu dus erg leuk om het resultaat helemaal af te kunnen zien.

Het systeem ziet er goed uit en ik denk zeker dat het bruikbaar is voor de doelgroep! Nu maar wachten op de duizenden bezoekers :-)
 
Ryan Wittering

Ryan Wittering

05/09/2010 13:26:42
Quote Anchor link
@Tobias Witmer: Thanks, ga ik doen. Deze webtool ga ik sowieso nog helemaal updaten (mooi overzichtje in tabellen e.d.).
 
- Dave -

- Dave -

08/09/2010 11:15:52
Quote Anchor link
Klein foutje bij de functie om een website toe te voegen.

Afbeelding

Na de contactformulier link staat nog dat de site is toegevoegd aan een zoekmachine.
Voor de rest is alles super :)
 
Ryan Wittering

Ryan Wittering

10/09/2010 21:35:51
Quote Anchor link
@Dave Jong: Bedankt voor de reactie! Het achterliggende javascript zit qua AJAX-calls nog niet goed in elkaar (het is nu nog een setTimeout per zoekmachine), ga ik binnenkort helemaal updaten.
Gewijzigd op 10/09/2010 21:37:19 door Ryan Wittering
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.