Ik heb al enkele websites gemaakt die gebaseerd zijn op PHP. Echter, ik heb vooral gewerkt met programma's als NVU en Web-based webdesignprogramma's. Hierdoor leer je natuurlijk vooral te werken met de front-end van de pagina, maar ik zou meer willen weten over de back-end. Echt de inhoud met codes dus enzo van website's.
Ook weet ik niet welke PHP versie ik hiervoor moet kiezen en welk programma ik het beste kan kiezen om mee te ontwerpen en te programmeren. Is dit Dreamweaver?
Ik ben helemaal nieuw bij PHP, dus alle informatie is welkom!
Ik ben vooral op zoek naar informatie over:
- PHP (ook codes)
- Programma's (Design + programmering)
- Programma's om dynamische banners mee te maken
- Sorry voor het bumpen, maar niemand reageert meer -
Kan mij trouwens ook iemand vertellen hoe en waar ik Joomla kan downloaden? Op www.dutchjoomla.org staat overal 'Download', maar als je dan echt wil downloaden, kom je in een forum terecht, waar vervolgens geen link staat naar een executable. Ik vind het bestand niet om te downloaden.
Ik gebruik zelf Eclipse met een php plugin (geeft meteen errors aan van ; vergeten of iets verkeerd, werkt dus heel fijn), maar een standaard kleureneditor werkt ook heel erg fijn
Ik gebruik standaard kladblok (neeh geen commentaar ;p )
Goedzo, gebruik ik ook. :).
Ga veel meedenken met topics hier, als je het antwoord niet weet, kijk later terug voor het antwoord, die wordt in de meeste gevallen gegeven. Verder is de site www.php.net/FUNCTIENAAM erg handig als je wilt weten wat een functie doet en hoe hij werkt. Meestal worden daar ook voorbeelden gegeven. Vaak is een boek als 'PHP voor dummies' ook niet verkeerd om aan te schaffen voor beginners.
Ga veel meedenken met topics hier, als je het antwoord niet weet, kijk later terug voor het antwoord, die wordt in de meeste gevallen gegeven. Verder is de site www.php.net/FUNCTIENAAM erg handig als je wilt weten wat een functie doet en hoe hij werkt. Meestal worden daar ook voorbeelden gegeven. Vaak is een boek als 'PHP voor dummies' ook niet verkeerd om aan te schaffen voor beginners.
ik heb ook alles uit php voor dummies geleerd, als je een beetje doorleest (ik las heel hard door) heb je hem ook al best snel uit en ken je alle basis zon beetje van php/mysql er staan ook veel tips in enzo :)