Hallo,

Ik wil voor mijn spel een chatbox hebben, ik heb er al een gevonden: http://phphulp.nl/php/scripts/5/326/ .

Ik wil dus dat als je bent ingelogd dat je de naam al ziet in het veld. Normaal lukt dat wel met de meeste scripts maar hierbij niet.

De username waarmee je mee bent ingelogd word met:

<? echo $data->login; ?>
aangeven.

Hier het stukje van de velden:

<input type='text' name='name' value='<? echo $data->login; ?>' size='20'>

<div id="chatwindow" style="display:block; width: 600px; height: 400px; overflow: scroll;">
    Welkom houd je aan de chatregels!!...
</div><br/>
<input type="text" id="chattext" name="chattext" onKeyPress="check_enter(event);hasvalue(this.value);" onChange="hasvalue(this.value);" maxlength="256" style="width: 450px; "/>
<input type="submit" id="submitbutton" onMouseDown="javascript: say(document.getElementById('chattext').value);document.getElementById('chattext').value = '';" value="Zeg!" style="width:150px; " disabled />

Heeft iemand een oplossing?

<input type='text' name='name' value='<?=$data->login; ?>' size='20'>

<div id="chatwindow" style="display:block; width: 600px; height: 400px; overflow: scroll;">
    Welkom houd je aan de chatregels!!...
</div><br/>
<input type="text" id="chattext" name="chattext" onKeyPress="check_enter(event);hasvalue(this.value);" onChange="hasvalue(this.value);" maxlength="256" style="width: 450px; "/>
<input type="submit" id="submitbutton" onMouseDown="javascript: say(document.getElementById('chattext').value);document.getElementById('chattext').value = '';" value="Zeg!" style="width:150px; " disabled />
Geen id wat er mis gaat. Maar beide gerbuik geen short tags! (Dat zijn <? en <?=.) Gerbuik gewoon <?php.
Ik heb het geprobeert en hij werkt nog niet.

Heeft iemand nog toevallig een oplossing?
echo hem eens buiten het input veldje;
||<?php echo $data->login; ?>||
Hoe bedoel je? Maak eens een voorbeeldje.
Als het kan zou ik effe versie 2 gebruiken van die chat:
http://www.phphulp.nl/php/scripts/6/348/
Als je toch bij deze wilt blijven, dan vraag ik me af of
<?php echo $data->login; ?>

wel data bevat... Kijk ook eens in de bron, klopt het formulier dan nog wel??

Reageren