Ik ben bezig een website te maken die enkele hardware monitort ( digitale ingangen )

Nu wordt alle data van de ingangen opgeslagen in mijn database. Nu wil ik een webpagina maken waarop alarmeringen te zien zijn dus zodra een input veranderd ( dus de schakelaar op de muur ) veranderd van toetstand ( van 0 naar 1) dan moet op de pagina ipv een groen plaatje een rood plaatje te zien zijn. Een bijkomend probleem is dat de veranderingen snel achter elkaar plaats kunnen vinden.

Een oplossing van refresh de pagina steeds is nogal storend vind ik omdat ik dan de webpagina iedere halve seconden zou moeten laten refreshen.

Zijn er hier ook andere opties / oplossingen voor bekend?

Ajax alleen is wat onduidelijk voor mij en onbekend kun je iets meer informatie geven?
Ik weet niet of AJAX de manier is in dit geval. Bij AJAX is er toch een actie van de user vereist, bijvoorbeeld een tekstveldje invullen, of een form submitten. In dit geval vinden de veranderingen buiten de pagina plaats, maar je wilt ze wel weergeven op de pagina.
Dat klopt Jan Koehoorn. Je hebt het bij het rechte eind
Misschien zou het toch wel met AJAX kunnen.
Je zou een timer-event kunnen gebruiken die per seconde een XMLHTTP request doet. Het hangt er een beetje vanaf hoeveel schakelaars je wilt laten zien.
Gaat om 16 schakelaars dus dat valt wel weer mee.
Klopt. Dan zou ik het aanpakken zoals in mijn vorige post.
AJAX met de setInterval() functie. Meer over AJAX kun je vinden op W3Schools.

Reageren