ik heb een klein formpje met daarin 2 velden om plaatjes te kunnen uploaden. Nu wil ik dat als er geen bestand is ingevoerd dat er dan ook niet word geupload. Dit is de code die ik heb:
<form name="voegtoe" method="POST" action="voegtoe.php?kaart=<?php echo veilig($_GET['kaart']); ?>" enctype="multipart/form-data">
<tr><td align="left" valign="top">Foto 1:</td><td align="left"><input type="file" name="foto1" value="<?php echo $foto1; ?>" size="25" /></td></tr>
<tr><td align="left" valign="top">Foto 2:</td><td align="left"><input type="file" name="foto2" value="<?php echo $foto2; ?>" size="25" /></td></tr>
<?php
if (is_file($_FILES['foto1'])) {
$foto1 = upload($_FILES['foto1']['tmp_name'], $_FILES['foto1']['name'], $map1, $max1, $ext1);
echo "1";
}
if (is_file($_FILES['foto2'])) {
echo "2";
$foto2 = upload($_FILES['foto2']['tmp_name'], $_FILES['foto2']['name'], $map1, $max1, $ext1);
}
?>
Dit is even een kleine selectie, het is niet nodig alles te plaatsen. Het probleem is, is dat dit niet werkt: if (is_file($_FILES['foto2'])) {
En ook if (isset($_FILES['foto2'])) { werkt niet. Bij de eerste geeft hij altijd false, en bij de laatste altijd true.