En ik hoop dat iemand op dit forum mijn kan helpen
Dit is mijn index bestand (voor de leesbaarheid de CSS erevenuit gehaald)
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
<title>dynamic content</title>
<script type="text/javascript" src="js/ajax.js"></script>
<script type="text/javascript" src="js/ajax-dynamic-content.js"></script>
</head>
<body>
<div id="mainContainer">
<p class="header">The content of the three boxes below are loaded by Ajax(Asyncron Javascript And XML) from external files.</p>
<div class="news" id="news1"><!-- Empty div for dynamic content -->Loading news. please wait...</div>
<div class="news" id="news2"><!-- Empty div for dynamic content -->Loading news. please wait...</div>
<div class="news" id="news3"><!-- Empty div for dynamic content -->Loading news. please wait...</div>
</div>
<script type="text/javascript">
ajax_loadContent('news1','external/externalfile1.html');
ajax_loadContent('news2','external/externalfile2.html');
ajax_loadContent('news3','external/externalfile3.php');
</script>
</body>
</html>
Dit is het externalfile3.php
<h2>The name of this file is externalfile3</h2>
<p>If you you want to swith content of this div, click <a href="#" onclick="ajax_loadContent('news3','external/externalfile4.html');return false">here</a></p>
Wat is nu mijn vraag ik zou heel graag willen weten hoe ik het voor elkaar krijg dat als iemand per ongeluk een van de external files aanroept het bestand "herkent" dat het buiten de index wordt aangeroepen en dan als nog de index aanroept en zichzelf in de juiste DIV plaats.
zelf heb ik zitten stoeien door een hiddenfields of een $var_isindex in de index te plaatsen en dan in de external file een "if !isset $var then else" te doen maar ik kom er niet uit.
voor de goede orde het gaat mij er niet om dat men de map External niet mag lezen (dat kan ik natuurlijk simple afschermen), maar dat als men daar perongeluk een bestand aanroept dat dat dan altijd geredirect o.i.d. naar de index gaat.
wie maakt me blij