Ben'k weer!

Het volgende:

Ik wil een rijtje categorieen presenteren als checkboxes. Dit zodat iemand bij het invoeren van een nieuw product kan besluiten dat dit in meerdere categorieen thuishoort.

Ik heb nu het volgende:
<?php
$sql = "SELECT * FROM categorieen ORDER BY categorie_naam ASC";
$result = mysql_query($sql);

if ($result && mysql_num_rows($result) > 0) {

echo "<p>";
while ($categorie = mysql_fetch_assoc($result)) {

echo "<input type=\"checkbox\" name=\"categorie\" class=\"normal\">&nbsp;" . $categorie['categorie_naam'] . "&nbsp;";
}
echo "</p>";
}?>

en nu verschijnen de beschikbare categorieen met een checkbox ervoor...Alleen wanneer ik de nieuwe invoer helemaal afhandel blijkt de categorie leeg te zijn. Ook wanneer je maar 1 checkbox aanvinkt.

Ik deed dit eerst met een <option> gebeuren, maar daar kon je er dus maar eentje selecteren (en ja, ik weet dat er <option> mogelijkheden zijn om meerdere selecties tegelijkertijd te maken).

Ik kom er niet echt helemaal uit...
Ik laat het denk ik voor wat het is...

Dan kan een product maar in 1 categorie, jammer dan. Hier kom ik wel op terug als het echt belangerijk word. Momenteel was ik alleen benieuwd naar hoe dit in zijn werk gaat.

Ik heb inmiddels wel de wijze les geleerd dat je 'voor' het schrijven van PHP en Queries het verstandig is eerst alles op papier te zetten. Het later aanpassen en toevoegen van dit soort zaken is toch te ingewikkeld.

Thanks!
Dat kan toch met foreach() ? (toch? :P)

if (isset($_POST['Submit']) && $_POST['Submit'] !== '')
{
  $id = $_POST["checkid[]"];

foreach ($id as $checks)
     {
        / hier moet je de verwerken doen gebruik daarvoor $checks
     }
}
else
{
//niks geselecteerd!
}

Ik heb hem niet getest maar zo moet hij er ongeveer uit komen te zien.
en die checkbox moet er ongeveer zo uit komen te zien:
<input type="checkbox" name="checkid[]" value='". $categorie['categorie_naam'] ."'>

@superwauwie,
waar haal je deze key ineens vandaan?
$id = $_POST["checkid[]"];
volgens mij heb je niet de juiste kennis om deze TS te helpen en zet je hem eerder op een verkeerd spoor dan dat je hem daadwerkelijk helpt.
Je code werkt ook niet als ik op enter druk in het formulier ipv op de submit button klik

Reageren