Hallo, op mijn site heb ik een login gedeelte voor een pagina met download links. Is het mogelijk om aan dit inloggedeelte een session toe te voegen die in download.php nog eens gechecked wordt, en zo niet aanwezig doorstuurt naar de inlogpagina?
Uhm ik snap niet helemaal wat je nou wilt... Je wilt een session maken waar je een value in zet. vervolgens wil je die in download.php gebruiken?

Zet dit:
session_start();
boven iedere pagina.
en om de session te maken, gebruik je dit:
$_SESSION['download'] = "waarde";

en om hem op te roepen gebruik je gewoon:

$_SESSION['download']

Hoop dat je dit bedoeld. ^^

Superwauwie

edit:
om te checken of hij een waarde heeft, gebruik je dit:
If($_SESSION['download'] == "waarde")
{
//Hier stuur je hem door
}
Je hebt dus al een login gedeelte die werkt met sessions?

Dit is een typische vraag, waarvan jij het antwoord zelf kan uitvinden.

Probeer het één en ander en je zult het van zelf zien.

Mijn vraag naar jou is, als jij toch al gebruikt maakt van sessions, waarom zou het niet kunnen?

Je maakt een session aan en later controleer je deze gewoon, precies zoals je zeer waarschijnlijk momenteel ook doet voor je login gedeelte.
Ja Guus, heb je al een user systeem?
Ik, en anderen waarschijnlijk, gaan je niet ook nog een keer deze code voorschotelen, voor die download heb je ook al anderen zover gekregen:
http://www.phphulp.nl/forum/showtopic.php?id=60194&cat=1&replies=20

Het word tijd dat je zelf even op onderzoek uit gaat als je iets voor elkaar wilt krijgen. Is ook alleen maar goed voor je eigen kennis
dit is mijn inlog.php:

<?php

$username = "5";
$password = "5";

if ($_POST['txtUsername'] != $username || $_POST['txtPassword'] != $password) {
?>
<form name="form" method="post">
<table width="200" border="0" align="center" cellpadding="4" cellspacing="0">
<tr>
<td width="75"><label for="txtUsername">Username:</label></td>
<td width="274" align="left"><input type="text" title="Enter your Username" name="txtUsername" style="font-size: 15px; width: 175px" /></td>
</tr>
<tr>
<td><label for="txtpassword">Password:</label></td>
<td align="left"><input type="password" title="Enter your password" name="txtPassword" style="font-size: 15px; width: 175px"/></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2" align="center"><input type="submit" name="Submit" value="Login" /></td>
</tr>
</table>
</form>

<?php
}
else {

?>

dit geeft toegang tot links naar bestanden op de server via download.php. Nou wil ik dat er in download.php ook nog een check zit of er eerder een wachtwoord is ingevuld en zo niet terug te keren naar de inlogpagina
Ik zie je helemaal nergens een sessie starten en zetten? en wat gebeurt er in je else?
Nietlogin.php
<?php
session_start();
?>
<html>
<head>
<title>Helaas, u moet ingelogd zijn om deze pagina te bezoeken.</title>
</head>
<body>
</body>
</html>
<?php
if (!isset($_SESSION["username"])){
$tekst = "<h2><font color=\"#FFB300\">Helaas, u moet ingelogd zijn om deze pagina te bezoeken.</font></h2><p>
U kunt <a href=\"Link waar je in kan loggen\" target=\"_self\">Hier</a> Inloggen
<p>
Of ga terug naar <a href=\"Hompage van website url\" target=\"_self\">Website</a>.

";
echo ($tekst);
exit();
}
?>

en dan in iedere afgeschermde pagina:

<?php
session_start();
include("Nietlogin.php");
?>

Ff dit nog:

"if (!isset($_SESSION["username"])){"

username is de naam waarmee je inlogt
Dus je moet ingelogd zijn met een naam voordat je die pagina kun bezoeken

Is dat misschien iets? Ik weet niet, maar ik heb het zo maar een beetje op het oog gemaakt!

Ow... van 'Nietlogin.php' tot 'Ff dit nog:' hoort Aanelkaar.

Reageren