tijdje geleden dat ik hier nog zat :-)
Ik heb een vraagje.
Ik ben met een script bezig en dit zou elk uur iets moeten updaten in de db.
Nu als het script 2 uur niet wordt opgevraagd zou het wel 2 maal moeten updaten en niet achterlopen.
ik zat te denken aan GET_LOCK en RELEASE LOCK...iemand een beter idee misschien? en aangezien ik niet helemaal volledig deze functies snap, kan iemand me ze goed uitleggen? (heb al gezocht op internet maar ik vind niet meteen een degelijke (nederlandse) uitleg)
[quote='Ricardo schreef op 19.06.2009 11:04']cron?
Waarom roept iedereen bij events met tijden altijd direct cron terwijl dit 99% van de tijd helemaal niet nodig is?
@TS kun je iets meer over je situatie uitleggen zodat er iets specifieker geantwoord kan worden?[/quote]
Ik vind cron-jobs ideaal werken.
1x instellen en nooit meer naar kijken.
Waarom bij ieder bezoek (1.000.000 per dag) kijken of het nodig.
Of 31.000.000x kijken in de database, vergelijken etc ÓF 1 cronjob laten runnen.
Waarom zou je geen cronjob gebruiken? Wat zijn de argumenten tegen?
Ja... het kan ook met puur PHP (als het nodig is), maar waarom wachten?
Als jou script gewoon deugt met goede controles of waardes kloppen en alleen dan verder gaan, kan er niks mis gaan?
En wat nu als je cron om wat voor reden dan ook een keer niet uitgevoerd wordt? Denk bijvoorbeeld aan een server die 's nachts tijdelijk down bleek te zijn? Juist, dan mis je dus 1 update terwijl die wel plaatsvind als je de controle pas uitvoert zodra de gebruiker de pagina bezoekt.
Kortom, gebruik cron jobs alleen als je het echt daadwerkelijk nodig hebt. Dus bijvoorbeeld als je op een bepaalde tijd een e-mail wilt versturen. Maar voor de situatie in dit topic is het niet nodig...