Hoe werkt de structuur bij een forum (like phpBB of iets) met iconen bij topics dat ie veranderd dat wanneer je het topic heb gelezen en als er een nieuw topic komt wat je nog niet hebt gelezen dat het icoon dan veranderd naar ongelezen.
je kunt cookies zetten voor zolang als je wilt.
1 seconde, 1 minuut, 1 uur, 1 dag, 1 week, 1 maand, 1 jaar, 1 decennia, ...
Als je gewoon een tijd van verloop zet in de verre toekomst (bijvoorbeeld 10 jaar later..) dan verloopt de sessie pas na 10 jaar, tenzij deze gewijzigd wordt door ofwel de server ofwel de gebruiker.
Maar stel je voor, je hebt eindelijk een goed systeem gemaakt wat werkt, en diegene verwijderd zijn cookies in zijn web-browser, dan staan alle topics toch weer gewoon op ongelezen?
Giace schreef op 12.11.2009 17:58
Maar stel je voor, je hebt eindelijk een goed systeem gemaakt wat werkt, en diegene verwijderd zijn cookies in zijn web-browser, dan staan alle topics toch weer gewoon op ongelezen?

Voor die gebruiker dan wel ja. Daarom moet je ook gewoon met een database werken. Gebruiker moet toch al inloggen dus ik neem aan dat ie een ID heeft. Die ID sla je ergens op met de topic en een datum van laatst geplaatst bericht ofzo. En dan check je gewoon er een nieuw bericht is geplaatst waarvan de datum nieuwer is als ie in de database. Succes.
Okee, dankje. Ga ik mee aan de slag. Wanneer 'ie data insert van een topic, staat het op ongelezen. Maar hoe script ik dat hij alle info uit een board insert?
(Daarvoor moet ie dus ook meerdere queries uitvoeren in 1 code).

edit: wat ik probeer duidelijk te maken is dat ik natuurlijk wel een 'markeer board als gelezen' en 'markeer alle boards als gelezen' functie wil maken. ;)

Reageren