Hallo,

Ik wil graag een maffia game beginnen, dat is natuurlijk weer heel snel een hééééél groot php bestand.
Maar daarom wil ik ook bij het begin beginnen.
Iemand Tutorials/uitleg over hoe je moet beginnen met PHP?

Alvast bedankt !
Ik heb genoeg gehoord, ik ben nu een tijdje aan de slag.
Ik bedank jullie hartelijk!
En jullie horen nog wat van mij, over een jaartje ofzo!
Bedankt voor de tips, uitleg!
Ik wens jullie ook succes met jullie php enzo.

Dankje!

Groetjes jeremy!

(hier kan een slotje op)

Gelieve Niet Bumpen:

Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.

SanThe.

Als je het eenmaal onder de knie hebt lijkt mij het
eenmaal redelijk eenvoudig.

Je kan de makkelijke manier nemen of de moeilijke.

Makkelijk

Wil ik niet noemen omdat ik je dan op ideeën kan brengen

Moeilijke

- CSS verwerken in je mafia game
- Mysqli/OOP gebruiken
- Goede database structuur
- Layout die aantrekkelijk is waar je op verliefd kan worden
- Uniek mafia game (Dus met ideeen komen die nog geen enkele game heeft)

Dit zijn een beetje de basics van de moeilijkere manier.

Ik adviseer je om eerst alles op papier uit te werken als je alles hebt geleerd.

Zelf ben ik een voorstander om via internet de dingen te leren i.p.v. uit een boek te leren maar ieder z'n eigen mening.

Succes ermee !
Mocht je op het idee komen dat je een grote maffia game gaat ontwikkelen, moet ik je uit die droom halen. De maffia games zijn lang niet zo populair meer, en ik heb meermalen gehoord dat mensen blijven steken bij nog geen 50 mensen......

Wil je het echter als doel zien van je leertraject html/css/php/sql dan vind ik het heel prima. Begin inderdaad dat rijtje af te werken. Verwacht niet dat je het snel zal snappen. Je zal snel scripts hebben draaien, maar dat staat totaal los van het "snappen"! Besef structuren van scripts, waarom OOP een voordeel heeft bij het grotere werk, maar begin uiteraard onderaan.

Succes gewenst! :)
Vergeet geen koffie te zetten! Of thee... Of Cola... in ieder geval iets dat je wakker houdt.
GaMer13 schreef op 05.11.2009 21:47
Vergeet geen koffie te zetten! Of thee... Of Cola... in ieder geval iets dat je wakker houdt.

Haha, die ga je inderdaad nodig hebben !
Afra schreef op 05.11.2009 21:35
Mocht je op het idee komen dat je een grote maffia game gaat ontwikkelen, moet ik je uit die droom halen. De maffia games zijn lang niet zo populair meer, en ik heb meermalen gehoord dat mensen blijven steken bij nog geen 50 mensen......

De meeste maffia games zijn dan ook 1 op 1 kopieën. Als ik al op site X zit, ga ik niet naar site Y om daar hetzelfde te doen. Ik lijk wel gek.

Maar als je met iets nieuws komt of een onderdeel op zo'n manier uitwerkt dat jouw versie meerwaarde biedt, zou je natuurlijk best een goed lopende site kunnen krijgen.

Reageren