Ik weet hoe ik via php en fpdf pdf files kan maken die automatsch worden geopend.
Is het mogelijk een link te creeren zodat als er op wordt geklikt er een e-mail wordt gemaakt in de standaard mailclient van de bruiker (bv Outlook) waarbij de afzender, onderwerp, tekst EN er een pdf wordt gemaakt en gelijk bijgevoegd?
Onderwerp en tekst is niet zo moeilijk, maar dat had je zelf wss ook al gevonden. Bijlage is een stuk lastiger, er schijnt wel iets voor te zijn, zie bijvoorbeeld: http://forums.devshed.com/beginner-programming-16/using-mailto-with-an-attachment-66699.html
Maar wat ik er zo snel over kan vinden werkt het niet echt lekker en is het ook nog maar de vraag of je mailclient er wat mee doet. Ik denk dat je het beter niet op deze manier kan willen doen.
Edit: Boaz was eerder...

volgens mij kan je
mailto:[email protected]?subject=Onderwerp&body=Body&attachment="C:\fileName.txt"

Maar dit werkt alleen bij bepaalde mail clients en hoort niet bij het officiƫle protocol. Alle andere parameters werken we (cc, bcc, to, subject, body)
Boaz schreef op 22.12.2009 14:48
Maar wat ik er zo snel over kan vinden werkt het niet echt lekker en is het ook nog maar de vraag of je mailclient er wat mee doet. Ik denk dat je het beter niet op deze manier kan willen doen.

Maar ik wil hem eigenlijk niet gelijk via php laten versturen omdat ik er zelf nog makkelijk aanvullende informatie of andere bijlage bij wil doen.
Zijn er andere opties?
Een HTML-formulier weergeven met Aan, CC, BCC, Onderwerp en Bericht en dan met PHP een e-mail maken, de bijlage erbij doen en de zaak versturen? Dat kan je zien als een soort kleine emailclient in PHP.
Ik wil i.v.m. archiveren en het handmatig toevoegen van diverse bijlagen vanuit Uotlook versturen.
Net heb ik gezien dat in Adobe Reader een optie zit om de pdf per mail te versturen. Ik maak gebruik van fpdf, is het mogelijk van daaruit deze optie te activeren na het openen met eventueel een standaard tekst in het onderwerp?
Wat je kan doen is een linkje met de locatie van het bestand met de email mee versturen.
Pepijn schreef op 23.12.2009 22:11
Wat je kan doen is een linkje met de locatie van het bestand met de email mee versturen.

De file wordt gecreeerd op een interne server welke niet van buitenaf benaderbaar is.

Reageren