Beste,
ik zit al een tijdje met een probleempje. Eerst kon ik dit nog anders oplossen, maar nu is er geen ontkomen meer aan.

Ik heb dus een login, met AJAX, maar het probleem met AJAX is dat ik hierbij dus een ander bestand gebruik om de POST informatie te verwerken.
Nu opzich is dat geen probleem, maar als je inlogt moet er een sessie gestart worden en wanneer die sessie wordt aangemaakt op dat andere bestand kan ik deze dus NIET uitlezen op de website zelf waar ik deze nodig heb.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben, iemand die hier een oplossing voor heeft?

Mvg,
Wouter.
Lastig probleem... Ik heb zelf weinig ervaring met sessies, maar dit bericht heeft nog geen reacties, dus ik reageer maar.
Eén ding snap ik niet: als je de sessie wel aanmaakt, waarom kan je hem dan niet gebruiken in de andere bestanden?
Met deze functie, kan je een sessie op een bepaald path actief maken. Link deze dus naar het path waarin je de sessie aanroept, en dan zou het goed moeten werken.
Het zou misschien kunnen zijn dat de sessid niet goed met de cookies mee wordt gegeven (checken met firebug). Je kan het dan handmatig doen, met gewoon session_name() .'='. session_id();
Want het default path is toch al het gehele domein?
Heb je een stukje code?

Naar mijn idee raadpleegt de request een extern bestand en dan moet je dus ook de sessie data mee laten sturen bij de callback, zodoende verwerkt het openstaande window (dus met het loginform) de request en de sessie informatie op de callback.
Justin schreef op 16.01.2010 16:29
Heb je een stukje code?

Naar mijn idee raadpleegt de request een extern bestand en dan moet je dus ook de sessie data mee laten sturen bij de callback, zodoende verwerkt het openstaande window (dus met het loginform) de request en de sessie informatie op de callback.

Ik gebruik mootools voor de ajax requests, broncode van het javascriptje voor het loginform..

Reageren