Beste allen,
Ik heb een tabel klant, een tabel producten en een bestelregel
Als een klant iets bestelt, worden de gegevens in twee tabellen opgeslagen. Als een klant meer dan een product bestelt, dan wordt er in de tabel bestelregel, twee producten met een hetzelfde klant nummer opgeslagen.
Nu wil dat alle producten van de klant op een factuur komt te staan. Probleem is dat ik nu alleen en product kan selecteren. Kan iemand mij hierbij helpen.
Ik wil dus een overzicht van:
Klant gegevens
alle bestelde artikelen
de totale prijs en zo...
Ik weet dat ik iets met GROUP BY moet doen, maar weet niet precies wat...
$LinkID = mysql_connect("$hostname", "$username", "$password") or die("MySQL Connectie mislukt");
mysql_select_db("$dbname") or die("verkeerde database");
$query = "
SELECT artnr, aantal, prijs, naam SUM(artnr) AS artnr
FROM bestelregel
GROUP BY email HAVING SUM(artnr)";
$resultaat = mysql_query($query, $LinkID);
$column_count = mysql_num_fields($resultaat) or die (mysql_error()."<br>Couldn't execute query: $SQLquery");
while ($row = mysql_fetch_row($resultaat)){
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'SUM(artnr) AS artnr FROM bestelregel GROUP BY email HAVING SUM(artnr' at line 1
Couldn't execute query:
Ja weet ik, alleen ik heb tabel zeg maar en een deel van dat tabel dat binnen de while zit moet herhaald worden. Er wordt maar een product in de tabel gezet en de tweede buiten de tabel: ik ben dit nu aan het proberen, maar wil nog niet lukken. :D
<?php
$resultaat = mysql_query($query, $LinkID);
$column_count = mysql_num_fields($resultaat) or die (mysql_error()."<br>Couldn't execute query: $SQLquery");