Zoals je zelf al hebt aangegeven kan je niks aan het zwarte doen, zal er dus ook geen opmerkingen over maken. Desalniettemin ziet het er best goed uit.
Het enige wat mij direct opviel is dat je pagina wat mij betreft wat 'te lang' is. Ik heb een 22" breedbeeldscherm, vrij groot dus. Alle teksten passen ruim binnen mijn browservenster, maar ik moet naar beneden scrollen om je footer en de bloempot te zien. Kan je niet zorgen dat de footer direct onder de tekst staat en de bloempot meeschuift, zodat die dus naast de tekst komt? Dan zou je wel moeten zorgen dat de tekst om de afbeelding heenloopt, maar dat is wel mogelijk.
@Raymond:
- Bedankt voor de duidelijke tips!
- Ik heb wat andere easings getest en op dit moment staat de easing op 'easeInOutQuad'. Laat maar weten of je dat een verbetering vindt.
- Ik zie geen 'wit' om het logo en de plantenbak heen. Welke browser? IE6? ;-)
- Met de 'linkjes' bedoel je denk ik de linkjes in de text? Die zal ik eens wat donkerder maken. Goed punt.
- Opmerking over de horizontale scrollbar staat genoteerd. Weet alleen niet zo een twee drie een oplossing daarvoor. Jij?
@Jonathan:
Bedankt voor de tip, echter staat de footer en bloempot juist wel direct onder de tekst. Dit ligt waarschijnlijk aan jouw browser. Mag ik een gokje wagen: Google Chrome? Die had namelijk moeite met het gras onderaan de pagina dus ik heb een kunstgreepje moeten plegen waardoor in Chrome het gras en plantenbak lager zijn dan in bijvoorbeeld FF. Kijk maar eens in FF dan zul je zien dat het daar beter is. Lastig om iedere browser tevreden te houden hoor! ;-)
Hij ziet er nu (volgens mij) anders uit dan toen ik mijn comment schreef, maar nog steeds staat het niet helemaal goed. Ik gebruik hier Safari en die is (inderdaad) net als Google Chrome gebaseerd op WebKit. Screenshot.
Ik heb even je website bekeken en mijn eerste conclusies zijn dat de website goed oogt en degelijk is opgesteld.
Toch heb ik even de volgende punten waar je al dan niet aan kunt werken:
- de afbeeldingen die je bovenaan de website inlaadt (deze in de header met de scroller) zijn allemaal 800x300 groot en dan verkleind om deze in de scroller te plaatsen. Heb je een reden waarom je dit doet in plaats van kleine thumbnails te gebruiken?
- op de contactpagina zijn alle velden omrand met een felgroene kleur; je kunt dit groen misschien wat zachter maken want ze steekt erg af met de omgeving van de website.
- de verwijzingen op de index pagina naar de contactpagina en naar de projectenpagina werken niet.
Verder is de website compleet en werkt de javascript hier goed.
Als je een meerwaarde hebt aan een score dan krijg je van mij de volgende scores:
- De easing is nu goed
- Met wit bedoel ik de kleine witte stukje in de hoeken van de letters M en A, het lijkt alsof het net niet goed is uitgesneden.
- Je kunt de horizontale scrollbalk blokkeren met overflow, het nadeel is dan dat de scrollbalk nooit meer tevoorschijn komt, ook niet als het venster echt te klein is.