Door
Ozzie PHP
op 24-06-2011 02:09
gewijzigd op 24-06-2011 10:34
2.058 views
Ik zat me iets af te vragen. Is de volgorde waarin je properties zet van enig belang? Ik zit namelijk wel eens te denken, zal ik dit ene nu als eerste zetten.. of juist dit andere?
Voorbeeld:
<form action="bla.php" method="post">
of is het
<form method="post" action="bla.php" >
OF
<input type="hidden" name="bla" value="blabla">
of is het
<input value="blabla" name="bla" type="hidden">
Ik wil in ieder geval dat ik overal dezelfde volgorde hanteer (consistentie) en nu bedacht ik me dat ik eigenlijk gewoon het beste de properties op alfabetische volgorde kan zetten, dan doe ik het altijd en overal hetzelfde.
Dus:
<form [color="red"]a[/color]ction="bla.php" [color="red"]m[/color]ethod="post">
en
<input [color="red"]n[/color]ame="bla" [color="red"]t[/color]ype="hidden" [color="red"]v[/color]alue="blabla">
Maakt dat iets uit als ik het op deze manier doe? Ik vind het voor mezelf namelijk wel erg handig. Graag jullie reacties.
De volgorde maakt niets uit. Ik hou zelf inderdaad wel graag steeds dezelfde volgorde aan, en dan vooral in css. Niet per se op alfabetische volgorde, ik weet gewoon zelf in welke volgorde het hele rijtje zou moeten staan en waar ik nieuwe elementen moet plaatsen. Het werkt in ieder geval een stuk prettiger als je altijd dezelfde volgorde hanteert, de kans dat je dingen vergeet wordt ook kleiner.
Even voor de duidelijkheid, dit zijn geen properties maar attributen. Properties worden gebruikt in CSS.
Je mag het gewoon op alfabetische volgorde doen, dat maakt geen verschil. Ik hou altijd wel van een vaste volgorde, mijn input tags zien altijd zo uit:
Aangezien ik dan meteen zie welke type input het is.
Bij CSS de ik het altijd in groepen. Eerst de width, height, background, margin, padding, border. Dan komen alle font-* properties en text en line-height. Daarna eventueel de positionering.
Even voor de duidelijkheid, dit zijn geen properties maar attributen. Properties worden gebruikt in CSS.
Ah oké... het was al laat... thanks :)
Wouter J op 24/06/2011 09:52:33
Je mag het gewoon op alfabetische volgorde doen, dat maakt geen verschil. Ik hou altijd wel van een vaste volgorde, mijn input tags zien altijd zo uit:
Aangezien ik dan meteen zie welke type input het is.
Bij CSS de ik het altijd in groepen. Eerst de width, height, background, margin, padding, border. Dan komen alle font-* properties en text en line-height. Daarna eventueel de positionering.
Oké, maar dat houdt wel in dat je altijd alles moet onthouden. Vroeger deed ik css ook op een bepaalde manier, maar toen kwam ik erachter dat het haniger is om het gewoon op alfabetische volgorde te doen, dus:
Op die manier hoef je niks meer te onthouden en heb je altijd dezelfde volgorde. Ik ben nu ook aan het experimenteren om de classes en id's zelf op alfabetische volgorde te zetten (zie hier).