Hallo, ik ben de afgelopen 2 maanden bezig geweest met het uitwerken van een nieuw idee. Het idee is nu waargemaakt. Graag jullie commentaar :D

site

Alvast bedankt!
Een input gebruiken bij een formulier. Daar was ik nog niet opgekomen. :S
Nou ja, ik heb mijn punt gemaakt, doe ermee wat je wil.
Als je het goed wil doen moet je HTML zo beschrijvend mogelijk zijn. Je ziet dat HTML ook steeds semantischer wordt. Zie HTML5 met bijvoorbeeld article, aside en nav elementen. Door dit goed te gebruiken kunnen machines beter je pagina snappen, wat ten goede komt aan zaken als SEO en gebruikersvriendelijkheid voor minder validen. Gebruik dus geen onnodige markup (want je kan het prima zonder tabel af) en gebruik het al helemaal niet voor verkeerde doeleinden. Een tabel is hier niet voor bedoeld!

Tabellen gebruik je dus over het algemeen bij opsommingen en niet bij opmaak.

Voor opsommingen hebben we ul en ol. Verder is het hartstikke fijn als je je eigen interpretatie hebt van waar tabellen voor zijn, maar als dat niet door de community gedragen wordt dan heb je daar niks aan. Als Google je pagina indexeert dan houdt deze echt geen rekening met jouw interpretatie.

Probeer jij dat formulier van deze site maar eens te maken zonder tabellen. Dan eindig je waarschijnlijk in een wirwar van divs met vaste breedtes en/of hoogtes en dat komt de flexibiliteit meestal niet ten goede.

Oké Eric, nu geef je dus aan dat je er totaal geen verstand van hebt. Waarom zou je in hemelsnaam divjes gebruiken bij een formulier? Ik weet het niet hoor, maar ik heb ze niet nodig. Je hebt gewoon een label die je op kan maken en dan de elementen die er aan toe behoren (input, checkbox, etc.). Beetje met floats spelen en je hebt exact hetzelfde als wat je hebt met de tabellen. Zonder tabel, semantisch correct en zonder wirwar van divjes.

Een input gebruiken bij een formulier. Daar was ik nog niet opgekomen. :S

Het ging toch om opmaak, dan had je ook kunnen weten dat inputs dus te stylen zijn.
Even wat spelen met display:block en float's en er valt zeker wat mee te doen.

Misschien eens handig voor je om eens vaker op Alistapart te kijken ;-)?

Reageren