Ik zoek een effectieve manier om een jpg afbeelding pixel voor pixel uit een database te kunnen lezen. Er moet dus een actie vooraf plaatsvinden om er voor te zorgen dat er weer pixels zichtbaar worden.

Op dit moment is het mij gelukt om de x en y coordinaten + de kleurcode van een afbeelding in een database te zetten (via ImageMagick). Een afbeelding van 150x150 is dus 22500 records. Een extra kolom geeft aan of de pixel wel/niet zichtbaar is. Via een button kan ik steeds 1 pixel zichtbaar maken. De pixels worden in divjes gezet. Zeker niet efficient maar ik ben al blij dat ik dit werkend heb gekregen. Zolang er weinig pixels zichtbaar zijn, laadt de pagina snel. Maar zodra het aantal pixels en dus divjes richting de 22500 gaat, wordt het allemaal erg traag.

Vandaar dat ik andere mogelijkheden aan het bekijken ben. Ik ben geen grote ster met PHP maar heb eea gelezen over imagesetpixel en imagecreatefromjpg. Alleen krijg ik dit niet werkend en weet ik ook niet of dit hetgeen is wat ik kan gebruiken.

Ik hoop dat jullie me een zetje in de juiste richting kunnen geven.
Indien je bij PHP wilt blijven kun je ook 1 record per plaatje gaan genereren. Bouw een array die voor jou specifieke situatie werkt. Serialize deze base64 encode erover heen en dan opslaan in de database. Dan zou je met een paar methode's kunnen filteren in de array.
Leuk om de verschillende benaderingen te lezen. Bedankt hiervoor. Ik ga kijken wat voor mij de meest handige oplossing is.

Reageren