Warning: preg_match() [function.preg-match]: No ending delimiter '^' found in /home/liq
Door
alex van eck
op 01-08-2013 23:15
gewijzigd op 02-08-2013 08:38
2.400 views
hier is mijn code waar moet dat eind streepje nou tussen word er helemaal crazy van :
<?php
include "config.php";
if(empty($_REQUEST["action"]))
$template->display("join.html");
else
{
$username=$_REQUEST["username"];
$password=$_REQUEST["password"];
$email=$_REQUEST["email"];
$sponsor = @$_COOKIE["sponsor_id"];
if (!preg_match("^[a-zA-Z0-9.-_]+\@[a-zA-Z0-9.-_]\+.[a-zA-Z0-9.-_]+$",$email));
die ("Not a valid email format!");
if (!preg_match("^[A-Za-z0-9_]+$",$username));
die ("Username contains an unallowed characters");
$num=mysql_num_rows(mysql_query("select id from members where username ='$username'"));
if ($num>0)
die ("Username already taken");
$template->assign("custom_key",NEW_MEMBER . "|$username|$password|$email|$sponsor");
$template->assign("username",$username);
$template->assign(array("aftersignup"=>$aftersignup,
"cancel_page"=>$cancel_page));
$template->display("order.html");
}
[/code]
Please please help me zo snel mogelijk!
Dan is er 1 oplossing: een developer inhuren en geduld hebben.
Stel, ik beheer een scoutingvereniging en heb 50 leden en wil een nieuw clubhuis volgende week. Denk je dan dat ik die zelf ga bouwen? Nee, ik ga naar een aannemer (of timmerman, iemand met verstand van zaken in elk geval). Hoe groot schat jij de kans dat ik wordt uitgelachen als ik zeg dat volgende week het clubhuis af moet zijn? Juist ja, 100%.
Zo werkt het ook op het web, laat deze dingen doen door mensen die er verstand van hebben.
Nog even en ik ga een programma starten, "Help, mijn man is programmeur!"... Er zijn veel te veel mensen die denken dat ze "eventjes snel" iets zelf kunnen maken. Dat werkt niet zo.
PS: Dit bericht is serieus geschreven en bedoelt om jouw te helpen, niet om de portomonee van een dev. te spekken. Ik zou niet 1 van die leden van jouw willen zijn. Binnen 1 seconde liggen mijn naam, wachtwoorden, emailadressen en alle andere info in de db op straat...
Hey aar waar plaar ik het stukje scrip van jou dan binnen de code in post 1
Toevoeging op 02/08/2013 00:34:31:
Hey aar waar plaar ik het stukje scrip van jou dan binnen de code in post 1
Toevoeging op 02/08/2013 00:39:04:
Bedankt wouter! Vriend! Maare gaat erom dat het script gewoon doet wat het moet doen! registreren naar db zenden en pingen naar veranderde info op de DB!
Welke wel beveiligd is gewoon op een andere manier door een PRO! op het gebied van DB hacking sql inj noem het maar op!
>> tel de keren waarin jij mensen kleineerd of kleinerende dingen aandraagd!
1e bericht geen een, feiten zijn niet kleinerend
2e bericht geen een, ik geef background informatie om danny's kennis uit te bereiden
3e bericht geen een, ik geef aan dat een script ouderwets is (niet kleinerend) en ik geef informatie hoe je php kunt leren en je kennis kunt vergroten. Als laatste zin is er een licht geschreven stukje toegevoegd, zodat het bericht hopelijk minder aanvallend over komt
4e bericht geen een, ik heb het over een script en niet over een persoon. Met een voorbeeld van een scouting (die ik niet kleineer) probeer ik mijn punt duidelijk te maken. Vervolgens stap ik in de laatste alinea af van mijn lichte schrijfwijze, om de ernst van de zaak duidelijk te maken.
5e bericht 1, wie vraagt zal gegeven worden :) de rest van het bericht bevat een uitgebreide uitleg om Alez te helpen.
6e bericht 1, met zo'n voorzet kan ik niks anders dan inkoppen
Wat een taalgebruik voor een forumbeheerder van zoveel leden....
Maar ja, wat Wouter wil zeggen, is het volgende: ik wil niet cru zijn, maar jouw script is niet bepaald netjes/correct/waterdicht. Dus om dergelijke gevaren op internet te vermijden, ook al werkt jou e-mailvalidatie, zijn er twee opties:
- Of je leert PHP vanaf het begin
- Of je laat het maken door iemand die er verstand van heeft
Snap je wat ik bedoel? En dit is noch afbrekend, noch demotiverend bedoeld, maar beeld je maar eens in dat er een hack gebeurd en men komt erachter dat je dergelijk script gebruikt, kan je je al voorstellen wie met de gebakken peren zit...